פעילות גומלין בכיתה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3878
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תרגומי מאמרים  (פרקים: 4-5) / קורס פעילות גומלין בכיתה (10328) / תרגום המאמר:
Stebbins (1973), Physical context influences on behavior: The case of classrooms disorderliness – השפעת הסביבה הפיסית על ההתנהגות. בתי-הספר הם, בין השאר הדברים, קונטקסט פיזי שכמו כל קונטקסט פיזי – מעביר מסרים מאלה שעשו אותם – לאלה שמשתמשים בהם. לפעמים המשתמשים מקבלים את המסרים של "העושים" – "יוצרים" – והולכים עם הסיבות של ה"יוצרים" לבנייה המסוימת. ולפעמים המשתמשים דוחים את המסרים, למרות שמעשיהם עדיין מתאימים למטרות של היוצרים. באופן כללי, קטגוריה אחת של משתמשים בבתי-ספר וכיתות = המורים הם יותר נוטים – מאשר קטגוריה שניה = התלמידים – לדחות או לקבל את המסר של היוצרים באופן כזה שעדיין תהיה התאמה בין סיבות היוצרים לבניית המבנה – הקונטקסט הפיזי. לתלמידים יש מטרות משלהם שלפעמים מתנגשות עם רשויות בית-הספר. יותר מכך, לרוב, יש לתלמידים אינטרס שלילי בחוקי הסדר הפיזיים והחברתיים של בית-הספר. ונראה שאין לתלמידים הסתייגויות לגבי הדרך שבה ישתמשו בבית-הספר והכיתות כדי לממש את האינטרסים הנון-קונפורמיסטים שלהם – (נון-קונפורמיסטים מנקודת המבט של רשויות בית-הספר). היחס שבין הסביבה החינוכית הפיזית לבין אי-סדר = disorderliness – לא נחקרה הרבה. מה הקשר שבין הסביבה הפיזית והלמידה. אפילו בתקופה של מודעות גוברת והולכת לסביבה הפיזית של מקומות למידה כפי שבא לביטוי בתכנון בתי-ספר בשיטת הפתיחות, ומחקרים מדעיים-חברתיים, שקשרו בין סביבה כזו (פתוחה) לבין התנהגות לא נאותה של התלמידים – כמעט שלא קיימים. יש הרבה חומר ספרותי על ארכיטקטורה בבתי-הספר ובמיוחד על שינויים בתחום זה – אבל אין שום דבר על התנהגות לא נאותה.