רפרט מטלת חובה-פעילות גומלין בכיתה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2582
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

שם המאמר :
דפוסי אימוץ לגישת לימוד בסיסית בעייתית , באמצעות סימולציה של מערכת קלינית. רקע תיאורטי:
המאמר  עוסק   בפתרון בעיות בסיסיות בלמידה  הנבחנות על ידי  הגישה הקלינית  במסגרת הכיתה. המחקר ניתח מערכות לימוד שונות ומלמד על אפיזודות שונות במצבים קלינים שונים,  באמצעות  סימולציות  של פתרונות ללמידה בסיסיות. הלימוד באמצעות הגישה הקלינית הכרחית במצבי חרום בעיקר כאשר שיטות אחרות מלחיצות בעיקר אצל המורים או התלמידים מצד שני השיטה של פתרון בעיות בסיסיות בלמידה הכרחית גם היא בעיקר לסטודנטים בעלי אישיות חלשה שנועדה לחזק את אישיותם,לפתח בהם את יכולתם ולשפר אסטרטגיות של למידה מועילות בתחום  התקשורת בין אישית,ובתחום מערכת היחסים הבין אישית ובהערכה עצמית שלהם.
הרעיון המרכזי ,ליצור סימולציות באמצעות הסביבה הקלינית המספקת מציאות חדשה ללומד:
מטרת הגישה יתרונותיה:

1 .היא מאפשרת לסטודנטים להתנסות בטווח מלא של נושאי למידה בפרק זמן קצר.
2 .פותרת את הבעיה הבסיסית בלמידה , על ידי גישה מכוונת שעוזרת לסטודנטים להשיג תוצאות טובות יותר כך למשל הסטודנט ממוקד יותר ,סבלני ואכפתי ,מוכן ללמוד טווח רחב יותר של נושאי לימוד בפרק זמן קצר.
3. לימוד אינדוקטיבי, ותרגום של ידע תיאורטי לתוך מידע מעשי.
4. יכולת הערכה של עצמי גבוה ללומד  .
5.יכולת לנתח מצבי למידה בסיסיים ,בסביבת לימודים מדומה ולנתח השפעות אופטימאליות במצבים שונים.
6 .היכולת הפוטנציאלית לשמור על פוקוס באופן ישיר בתהליך הלמידה.     מהלך המבחן נעשה על ידי:

1 . איסוף של מידע.
2. ניתוח נתונים עיקריים על פי סדר הלמידה.                                                  
3 .ניסוח אפיזודות-ההתרחשויות בכיתה .
4.דיון ורפלקסיה.