גלובליזציה, מידע ותיאוריית המערכות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2513
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
תיאורית המערכות (Systems Theory):
גלובליזציה – דרך המשקפת של תיאורית האימפריאליזם התרבותי תיאוריות על "מידע" בשילוב תיאוריית המערכות וגלובליזציה (אימפריאליזם תרבותי) סיכום ביבליוגרפיה הגלובליזציה כחלק מתהליך ותופעה שאנו עדים אליה בתקופה המודרנית וההתפתחות של עולם התקשורת והמציאות הדיגיטאלית החדשה שאנו חיים בתוכה בפרט,  מהווים מושא למחקר מעמיק ומקיף בעולם התקשורת.
חוקרי תקשורת כגון טומפסון, קאסטלס, מאטאלארט ואחרים עוסקים בניסיון להסביר חלק ממכלול רחב של תופעות חברתיות המתהוות לנגד עינינו. בעבודה זו בחרתי להתמקד בשלוש תיאוריות שלדעתי מנסות לתת הסבר ולהתחקות אחר ההתפתחות של המדיה הדיגיטאלית, השפעותיה ומימדיה על החברה וכיצד אנו כצרכני תקשורת מושפעים ומשפיעים על התפתחויות אילו.
תיאוריית המערכות יכולה להיחשב כתיאוריית מאקרו, המסתכלת ובוחנת את הפעילות הכלל מערכתית (Gunarante, 2008). המסגרת שתיאוריה זו בנתה משמשת גם כיום דרך לבחון את זרימת המידע, טכנולוגיות, ומסרים במערכות גלובליות כגון ארגוני חדשות בינלאומיים, מפרסמים, ובידור (Gunarante, 2007).
התיאוריות המועלות בעבודה מציגות את מורכבות החברה בה אנחנו חיים. לכל אחת מהתיאוריות ישנן ביקורות, השפעות היסטוריות והנחות ייסוד אשר מאפשרים לנו בתור חוקרים לנתח אותם יותר לעומק ולהשתמש בכלים אשר הן מספקות בכדי להסביר תופעות חברתיות שאנו עדים להן כגון גלובליזציה.