באישיות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | אישיות: תאוריה ומחקר |
מילות מפתח | אישיות, ממן 12 |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 1253 |
תקציר העבודה
ממ"ן 12
שאלה 1:
הדחקה: באמצעות מנגנון זה, יוסי עלול להדחיק את המאורע והדבר יתבטא בכך שלא יזכור שקיבל עונש מהגננת או את האירוע שקדם לו- יוסי דפק את הראש לאחד הילדים הקטנים.
לכן, כאשר אמו של יוסי תשאל אותו האם משהו בגן- יענה שדבר לא קרה ואפילו בהתבגרותו, יוסי עלול שלא לזכור את שם הגן או הגננת.
התקה: בעקבות העונש שנתנה הגננת, יוסי חש רגשות שליליים כלפיה כגון כעס, השפלה אך כיוון שהגננת הינה דמות סמכותית וגדולה ממנו, יוכל יוסי להעביר את רגשותיו אלו ממנה אל עבר דמות שאינה מאיימת כמו הגננת ,למשל שבירת צעצוע או התאכזרות לאחיו הקטן.
נסיגה: יוסי יוכל לחוות קשיי הסתגלות למצבו החדש כמנודה ודבר זה יוכל לגרור דפוסי התנהגות מוקדמים יותר כמו של תינוק רך. יוסי יתנהג בצורה ילדותית- ימצוץ את האצבע, יפסיק לדבר ורק ימלמל הבהרות וירצה שירימו אותו במקום ללכת כמו כל ילד בן חמש.
הדבר יכול גם להתבטא בבגרותו, כלומר כאשר יוסי יימצא במצב שאינו יוכל להתמודד עמו ושכועסים עליו , הוא יוכל לחזור לדפוסים ילדותיים יותר.
עידון: יוסי יוכל להפנים שליצרים התוקפניים שלו יש השלכות שליליות ועל מנת להימנע מאותן השלכות, הוא מתעל את אותם יצרים להתנהגות מקובלת ומועילה בחברה. למשל, הרשמה לחוג קראטה.
ניתן לראות שבמצב זה, יוסי הבין את הלקח והתמודד עם אותו מצב בתבונה, יפה!20/20 שאלה 2:
א. התיאוריה הפרוידיאנית: על פי תיאוריה זו, הקושי של דינה נובע מפתרון לא מוצלח של תסביך אלקטרה בשלב האדיפאלי. –