ניהול השיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 96
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1842

תקציר העבודה

ציון: 96
עבודה טובה מאוד!   ממ"ן 15 שאלה 1[m1]  סעיף א שיווק ישיר הוא מערכת שיווק אינטראקטיבית המשתמשת בערוץ תקשורת פרסומי אחד או יותר כדי להשיג תגובה מדידה או עסקה בכל מקום.
הערוצים העיקריים לשיווק ישיר בהם עושים הבנקים שימוש הם:
שיווק באינטרנט – עצם קיומו של אתר אינטרנט כבר מוכיח טענה זאת. שימוש באתר אינטרנט של הבנק מאפשר ביצוע פעולות און ליין, ללא המתנה בתור בסניף ולעתים אף בעלות מוזלת או כל ללא עמלות. בנוסף למבצעים פעולות באינטרנט ישנם תנאים מיוחדים, כך למשל קיימות תכניות חסכון בריביות גבוהות מאלו שמוצעות בסניפים.
– הפקדה לחסכון בריביות מועדפות ללקוחות האתר של בנק לאומי.Happy days עלות תחזוקת האתר נמוכה יחסית אל מול התועלות שלו. בהתחשב במקום המרכזי אותו תופס האינטרנט בחיי היום-יום שלנו, מדובר בערוץ הפונה לקהל נרחב מאוד במחיר זול יחסית ובמהירות.
אפליקציות לטלפונים סלולריים – בעידן של היום, לרב האוכלוסיה ישנם "סמארטפונים" ובהתאם לכך המון אנשים נחשפים למוצר. מה גם שעלויות הפיתוח והתחזוקה של השירות נמוכות יחסים לתועלתו. בנוסף מעודד עצמאות בקרב הצרכנים.
הבנק (לדו' לאומי) אפליקציה ייעודית חדשה לבעלי מכשירי אנדרואיד. באתר גישה שירה להורדת האפליקציה בה יוכלו הלקוחות לבצע פעולות בכל רגע נתון.
מסרונים – שליחת הודעת טקסט לטלפונים ניידים בעלות נמוכה וגמישות גבוהה בזמן, שיכולה להיות מותאמת אישית וממוקדת במטרה. מאפשר הדדיות (פחות מהטלפון) ותורם לבניית מערכת יחסים עם לקוחות, מעודד לקוחות להגיב. ערוץ מדיד. הבנק מאפשר ביצוע פעולות בעזרת מסרונים ואף שולח עדכונים וחידושים, כמו תכניות חסכון אטרקטיביות, אפשרות להעברת כספים ועוד.
שיווק ברשתות חברתיות –  מספק לצרכן עמדת כוח ניכרת. הרשתות מאפשרות לפירמה לפתח מערכת יחסים עם הלקוח, אך דורשת מהן לנהוג בשקיפות רבה יותר ולהיות קשובות בזמן אמת לרחשי לבו של הלקוח.
לבנק ישנו "פרופיל" בפייסבוק ובטוויטר (באתר ישנו קישור לכל אחר מהרשתות החברתיות) בו יכולים הלקוחות לקרוא על חידושים ואף לפנות עם שאלות ו/או תלונות במידת הצורך.
שיווק טלפוני – שימוש בטלפון קווי והפעלת מרכזי פנייה למשיכת קונים פוטנציאליים, מכירה ללקוחות קיימים ומתן שירות. מסייע לפירמה להגדיל הכנסות, להפחית עלויות מכירה ולשפר את שביעות רצון הלקוחות.
באתר מפורסם מס' הטלפון של הבנק לפניות של לקוחות קיימים וחדשים. מעבר לכך, מדי פעם יוצרים עובדי הבנק קשר עם הלקוחות ומציעים שירותים שונים.
סעיף ב הבנק אכן מבסס את פעילותו על ארבעת העקרונות:
הכוונה לקבוצת מטרה – זיהוי מדויק של הצרכנים ופניה מיוחדת אליהם.
לקוחות הבנק (וגם הלקוחות הפוטנציאלים) מתחלקים לקבוצות, לדו', סטודנטים, בעלי עסקים, חיילים, צעירים ועוד. לכל אחת מהקבוצות הללו ישנם תנאים ייעודיים בהתאם לדרישות ויכולות חברי הקבוצה. באתר ישנו גם קישור לתנאים של כל קבוצה כזו. יש מס' קבוצות מטרה, ולכל אחת מהן פניה מיוחדת.
הדדיות- קבלת משוב מצרכן בצורה של רכישה, בקשת מידע נוסף ועוד.
כיוון שמדובר בבנק, הרכישה מתייחסת לביצוע פעולות דרך ///  [m1]
5 נקודות יפה מאוד