התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1644

תקציר העבודה

ציון: 100 עבודה מעולה! כל הכבוד!   ממ"ן 12
שאלה 1[m1]  נימוק ביסוס גורם מעכב כאשר ישנו ביזור בארגון,ישנן יחידות המתמחות בתחומים ייחודיים וממוקדים דבר היוצר חוסר נגישות למידע בין מחלקה למחלקה. כאשר קיים חוסר תקשורת אין מעבר של מידע שוטף דבר המעכב למידה בארגון. כמו במקרה זה, צוותי הפיתוח פעלו בבדידות, באופן עצמאי כמעט מוחלט מלבד הפגישות החודשיות, דבר שיצר חוסר תקשורת בין מחלקות. "צוותי הפיתוח פעלו בבדידות מזהרת, ומלבד הפגישה החודשית אף צוות לא ידע מה בדיוק נעשה בצוות האחר" ביזור ארגוני והתמחויות צרות כאשר ישנה תחרות בין יחידות נוצר מצב של בידול וחוסר שיתוף פעולה, הפוגע ביכולת השיתוף במידע ובנסיון.מלבד משאב מוחשי התחרות יכולה להתקיים גם על סטטוס, אגו ויוקרה. כמו במקרה זה, ישנה עימות מוגדר בין צוותים לשם זכיה ב"תחרות" לקבלת משאבים וסטטוס.
"..למרות שידע שהצעה כזו נחשבה לחריגה ביותר בחטיבה שבה התעמתו צוותים ביניהם כדי שהפרוייקטים שלהם יזכו בהכרה ובמשאבים" תחרות על משאבים כאשר ישנה שמרנות בארגון, ישנה הסתייגות משינויים וחידושים. מבטלת את חשיבותם של תהליכי תכנון ולמידה. כמו במקרה זה, חטיבת הפיתוח, תחת ניהולה של רווית נשר, לא מעוניינת להסתכן בפיתוח של מוצרים חדשים אותם לא מכירה על מנת לא להסתבך עם גורמים חיצוניים ועל מנת "ללכת על בטוח" עם מוצרים ושיטות עבודה שהוכיחו עצמם בעבר.
"אנחנו לא נכנסים לתחומים בעייתיים כמו רפואה למשל, כדי לא להסתבך…" "אימצה מדיניות של היצמדות לדפוסי הפיתוח שהוכיחו עצמם בעבר מבלי לסטות מהם כלל[m2] . לא הייתה לה כל שאיפה להסתכן בפיתוח מוצרים…" שמרנות שאלה 2[m3]  רווית נימוק ביסוס טענה – צורך הצורך בעוצמה הנו צורך לשלוט באחרים, רצון להוביל, לפקח ולקבל תפקיד עם סטטוס. כמו במקרה זה, רווית תמיד רצתה לנהל אנשים ולקבל תפקיד בכיר המקנה סטטוס.
".. כל משאלתה עוד מתקופת היותה מהנדסת מתחילה בחטיבה, הייתה להורות לאנשים מה לעשות ולהגיע לתפקיד ניהולי בכיר" צורך בעוצמה – גבוה ///  [m1]12 נקודות  [m2]רק הקטע הזה נכון.
כי הוא מדבר על מדיניות… וזה מתאים לשאלה שעוסקת ברמת הארגון.
השאיפות של רווית  – הם נושא ברמת הפרט, שאינו קשור לכאן.
 [m3]18 נקודות יפה מאוד!