התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2135

תקציר העבודה

ציון: 98
עבודה  מצוינת!   ממ"ן 14 שאלה 1[m1]  גירוי[m2] : דחיית בקשתו של עמוס ע"י רווית "כדי לקבל אישור ומימון להמשך הפיתוח ולהשלמתו, הוא פנה לרווית, ראש חטיבת הפיתוח, אך זו דחתה את בקשתו על הסף…" סבב ראשון הערכה ראשונית: טעון לחץ ומאתגר "… אך הוא התכוון לדבוק בתגליתו בכל מחיר" עמוס העריך כי מדובר באתגר ויעשה כל שביכולתו על מנת לעמוד בו.
הערכה שניונית: עמוס העריך שעומדים לרשותו המשאבים הבאים:
מיומנות ויכולת "הוא ידע כי היכרותו העמוקה את אופן התנהלות הדברים בפוליבר, בזכות הוותק הרב שלוף תעמוד לרשותו" לאור כך שהיה על עמוס לשנות את דעתה של רווית ולשכנע אותה לקבל את בקשתו למימון, היכרות עם דרך ההתנהלות של הארגון יכולה לסייע לו בצורת הגשת הבקשה, כאשר יודע מה פוליבר מחפשת, יודע איך להיענות לכך.
תמכיה חברתית, אינסטרומנטלית, בתוך הארגון (כפיפים) "הוא גם סמך על פיקחותה הרבה של הראלה סגניתו שתסייע לו למצוא פתרון" עמוס האמין שהראלה, סגניתו, תוכל לעזור לו (אקטיבית) במציאת דרך לקבלת אישור למימון. תמיכה חברתית, אינסטרומנטלית, מחוץ לארגון "עמוס הניח גם שיוכל להיעזר בפרופסור איתן, רופא מומחה ומנתח בעל שם עולמי שהתלהב מן הפוטנציאל הגלום בפולימר הייחודי שעמוס הציג בפניו…" כיוון שפרופסור איתן הנו מומחה בתחום, סמך עליו עמוס כי יוכל לעזור לו לקדם (אקטיבית) את אישור המימון לפיתוח הפולימר.
גורמים אישיים:
מחוייבות "… אך הוא התכוון לדבוק בתגליתו בכל מחיר" עמוס היה מאוד ממוקד ומחוייב מטרה, התכוון לעשות הכל על מנת להשיגה (מימון/פיתוח הפולימר) גורמי מצב סביבתיים:
חוסר וודאות "עמוס אמנם התקשה להעריך מה הסיכוי לכך שניתן לשנות את דעתה של רווית…" עמוס לא ידע מה סיכוייו לשנות את דעתה של רווית (על מנת שתאשר את המימון לפיתוח הפולימר).
התמודדות: ממוקדת בעיה.
"בתום יום העבודה החל עמוס להכין בעמל רב תכנית מדוקדקת להצגת הנושא בישיבה הקרובה…" עמוס החל לפעול אקטיבית לפתון הבעיה.
מידע חדש: "עמוס נדהם מעוצמת העויינות לה זכה בישיבה החודשית" סבב שני הערכה ראשונית: טעון לחץ ומאתגר "עמוס לא ראה בתגובותיהם של רווית ומתן סוף פסוק.
להיפך"[m3]  עמוס תפס את תגובתם כאתגר והתכוון להמשיך בדרך הפעולה על מנת להשיג את מטרתו.
הערכה שניונית:
עמוס העריך כי עומדים לרשותו המשאבים הבאים:
אמונה "תמיד האמין כי "צוחק מי שצוחק אחרון", וכך העריך גם הפעם" משאב זה מצביע על אוםפטימיות ביחס למקרה בו נתקל, כך שכל מי שמתנגד לו עכשיו אח"כ יופתעו מהצלחתו הרבה.
מיומנויות חברתיות "הוא התכוון גם לנצל את הכריזמה שלו ואת מלוא כישוריו החברתיים כדי לשכנע…" עמוס העריך כי כישוריו החברתיים יסייעו לו במסע השכנוע שלו לשם קבלת המימון.
תמיכה חברתית, אינסטרומנטלית בתוך הארגון (ממונים) ///  [m1]
5 נקודות יפה מאוד  [m2]גירוי מפעיל  [m3]המשך המשפט חשוב