ניתוח סטרוקטורליסטי לסיפור "סמיון" לאנדרי פלוטונוב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1678
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מבוא לסיפורת – ניתוח הסיפור "סמיון" לאנדרי פלוטונוב ציון: 90. נושא העבודה: מבנה העומק ונקודת התצפית הממקדת בסיפור "סמיון".
1. העבודה מתארת בקצרה את הסינופסיס של העלילה ברמת הפשטה שכוללת את הגיבור ועוד שלוש דמויות משניות.
2 . תיאור מבנה העומק של הסיפור; הצגת רשימה קצרה של אופוזיציות רלוואנטיות ברמות הפשטה שונות תוך הצדקת כל צמד מושגים בעזרת הטקסט. לאחר-מכן, נבחר צמד מושגים אחד בלבד מתוך הרשימה, תוך נימוק מדוע הוא הצמד המרכזי, העיקרי, רב המשמעות ביותר, הכוללני ביותר.
3. נכתב בהכללה וללא התייחסות לסיפור הנדון:
מהי נקודת תצפית ממקדת, מה מאפיין אותה, מה יתרונותיה כשיטת מסירה, מה האפקטים שלה.
4. הוצגו שלוש דוגמות של תופעת המיקוד של נקודת התצפית בסיפור: בכל דוגמה צוטט קטע טקסט ונותח במפורט, כדי להוכיח שלמרות המסירה בגוף שלישי 'האולימפי', שהיא כביכול ניטראלית, אובייקטיבית, אוקטוראלית, הטקסט העומד לפנינו הוא בכל-זאת מוטה וסובייקטיבי, המשקף את תודעתו, עולמו, ערכיו, הידע שלו, קרבתו לדמויות אחרות ומיקומו הפיזי הקונקרטי של הגיבור. העבודה דנה בשאלה: מדוע בחר הסופר בנקודת התצפית הממקדת ספציפית זו, ומהם היתרונות שמושגים באמצעות בחירה זו. אורך העבודה הוא 1655 מילים (5
עמודים). התשובות מתייחסות אל 3 מקורות מידע בבליוגרפיים: "מבוא לפסיכולוגיה" מאת  ריצ'רד ג', ג' & זימברדו ג', פ' (2012), "הפואטיקה של הסיפורת בימינו" לשלומית רימון קינן (2012).