המדיום החדש הביא עימו סוג חדש של דיווח, דיווח לא אובייקטיבי. חידושיו של האינטרנט, טכנולוגיית הכתיבה, אופן הדיווח בו ומגבלות האובייקטיביות, הפכו את האינטרנט, לדעתי, לכלי לא אובייקטיבי. העבודה תעסוק בניסיון לצדד בטענה כי "הדיווח האובייקטיבי לא קיים"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1941
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מבוא
תחילת התפתחותו של האינטרנט עוד בשנות ה – 60, הייתה לשימוש צבא אמריקה. במהירות רבה שודרג האינטרנט והפך לאמצעי להעברה ואגירה של מידע מקוון ונגיש באוניברסיטאות בארה"ב. האינטרנט, הכלי החדש, טומן בחובו פוטנציאל רב, יכולות בלתי רגילות ומשמעות אוניברסאלית. משהובנו כל מעלותיו אלה, פורץ האינטרנט, בתחילת שנות ה-90 אל לב התודעה הציבורית. (קארי, 1996).
עם פיתוחם של הדפדפנים הופך האינטרנט מכלי המשרת בודדים, לנחלת הכלל. זאת תוך הענקת אפשרויות גלישה והחלפת, או רכישת מידע, למיליוני משתמשים ברחבי העולם, כשבעידן התקשורת המודרנית הוא נותן את החותמת הסופית לחזון "הכפר הגלובלי" הממומש. (קארי, 1996).
האובייקטיביות באינטרנט כרוכה בכמה היבטים: דיוק, איזון,הגינות ואמירת אמת וניטראליות מן הבחינה המוסרית. אתיקה בתקשורת, משמעותה התחשבות בנורמות החברתיות. שימור הנורמות מחייב ריסון ובקרה עצמאיים מצד העיתונאים. במגבלות האנושיות חשוב להכיר במגבלות האובייקטיביות, מאחר ובמהותה האובייקטיביות אינה מושלמת. במקרים רבים  העיתונאים אינם אובייקטיבים בדיווחיהם משום שאינם מצליחים להימנע מהבעת עמדה ומשום שהם מעדיפים לעסוק בפרשנות. (Almagor,
2 005).
התפתחותו של האינטרנט  והכפר הגלובלי הביאו עימם מצדדים רבים וגם מתנגדים רבים. האינטרנט מביא עימו מצד אחד יתרונות רבים ומהצד השני חסרונות לא  מעטים.  המדיום החדש הביא עימו סוג חדש של דיווח, דיווח לא אובייקטיבי. חידושיו של האינטרנט, טכנולוגיית הכתיבה, אופן הדיווח בו ומגבלות האובייקטיביות, הפכו את האינטרנט, לדעתי, לכלי לא אובייקטיבי. העבודה תעסוק בניסיון לצדד בטענה כי "הדיווח האובייקטיבי בעיתונות המקוונת אינו קיים".