עבודה שציונה 97 בקורס על קולנוע ישראלי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1522
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

החוג ללימודי נשים ומגדר עבודת סיום נשים ומרחב בקולנוע הישראלי מרחבי טיהור בעיר, ערעור היחסים בין פנים וחוץ וטומאה וטהרה ביחסי האישה והעיר על פי הסרט "אור"
3 1.7.2007
תקציר בעבודתי זו אני מתכוונת לבחון את הסרט "אור" (קרן ידעיה, 2004) כמיצג מגוון נושאים עליהם עמדנו במהלך הקורס, ובמיוחד כעוסק במורכבות של חיים נשיים בתוך המרחב הציבורי והפרטי. אני אתמקד במרחבי הטיהור שבעיר, ואדגים כיצד והיכן המרחב מדיר את הנשיות הבזויה למרחבים ספציפיים, שוליים ורחוקים מעין אדם. בנוסף אציג את הערעור הקיים בין יחסי פנים וחוץ, תוך התמקדות בנושא הטומאה והטהרה  ביחסי האישה והעיר. הסרט "אור", העוסק בזנות הנשית, מציג אמירה פוליטית נוקבת על ההדרה המגולמת במערכת הקפיטליסטית (מונק,  2005). בנוסף  עוסק הסרט בצורה ישירה ומורכבת בהוויית חיים שולית שאינה מקבלת "זמן מסך" נרחב בפני הצופה הישראלי.
הסרט מעבד ומנכיח את הבזוי החברתי, האישה המזרחית הזונה, כסובייקט אנושי ממשי, ולא מאפשר את הצבת שתי הגיבורות כאובייקטים מיניים מוחפצים. על ידי כך מתאפשרת הצצה שאיננה סקופופילית למרקם חיים אנושי שדווקא במהותו כביכול קורא למציצנות- הזנות שאמורה הייתה להיות מוצגת על המסך.