מבוא לתקשורת המונים

תקציר העבודה

א. קהל ההמונים של תקשורת ההמונים אופיין כקהל גדול במיוחד, המורכב ממספר רב של אנשים המשתמשים באמצעי התקשורת (קוראים, צופים, מאזינים ועוד), המפוזרים על מרחב עצום. ההרכב של הקהל הוא הטרוגני ומורכב מכל שכבות החברה וממגוון קבוצות דמוגרפיות. מערכת היחסים שבין הפרטים החברים בקהל ההמונים אופיינה כאנונימית ולא אינטראקטיבית, כלומר הפרטים אינם מכירים זה את זה. הקהל אופיין כקבוצה לא מאורגנת וכקבוצה שאינה פועלת למען עצמה, כיוון שהיא חסרת מודעות עצמית וזהות עצמית ולכן לא מסוגלת לפעול כגוש אחד בדרך מאורגנת להשגת יעדים. בנוסף, קהל ההמונים מתואר בדרך כלל כמושא קל לניהול או למניפולציה על ידי אמצעי התקשורת.
לקהל ההמונים מתקשר מושג "ההמון", שנחשב לשלילי בעיקרו, ואשר מעלה אסוציאציות שליליות של המון או פשוטי עם, לא משכילים, נבערים ובלתי רציונאליים. כאשר המילה "המון" נאמרת על אנשים, משמעויותיה אינן מחמיאות. היא רומזת על אוסף לא מוגדר של מספר רב של אנשים, בהרכב אחיד ובלתי מבודל, נטול אינדיבידואליות, סדר ומבנה פנימי, שאי אפשר להבחין בין פרטיו.
ב. מודל לאסוול הינו המודל…
ציון : 88