איכות השירות בתחבורה הציבורית מנקודת מבטו של הנוסע-מחקר איכותני
מוסד לימוד | המכללה האקדמית עמק יזרעאל |
מקצוע | סוציולוגיה |
מילות מפתח | אוטובוס, איכות השירות, איכותני, מחקר, מחקר איכותני, נהג, נוסע, נוסעים, ציבורי, ראיון, ראיונות, שירות ציבורי, תחבורה, תחבורה ציבורית, תצפיות, תצפית |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 2433 |
מספר מקורות | 7 |
תקציר העבודה
תקציר המחקר בודק את האינטראקציות בין נהג אוטובוס לבין הנוסעים במטרה לבחון את איכות השירות שמעניק הנהג. התחבורה הציבורית משמשת חלק גדול מהאוכלוסיה.
האינטרקציה בין נהגי אוטובוס לנוסעים הינה יומיומית, אנשים נוסעים לעבודה, ללימודים, לפגישות ובחזרה לביתם. אותה אינטראקציה משפיעה הן על הנהג והנוסעים, והן על הבטיחות בכביש. לכן, חשוב שהשירות שניתן על ידי הנהג יהיה איכותי, מהיר, מקצועי, אדיב וייצור אווירה נעימה ונטולת קונפליקטים, כמו כן, שלא יפגע בריכוזו של הנהג ונהיגתו תהיה זהירה ובטוחה. תרומת מחקר אפשרית יכולה להיות, ייעול שירותי התחבורה הציבורית בכלל ושירות של נהגי אוטובוס לנוסעים בפרט. חשוב לחקור מרכיבים של שירות איכותי מנקודת מבטו של הנהג כדי לפעול לשיפורם.