משאבי אנוש תרגיל 2

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1011

תקציר העבודה

מבוא לניהול משאבי אנוש תרגיל מספר 2  – מקורות גיוס לפני שנגייס עובד למשרה זו, מומלץ לעשות ניתוח עיסוק בו נגדיר את תיאור ודרישות התפקיד ובהם נכתוב את כל מה שאנו יודעים על התפקיד ועל דרישותיו, זאת על מנת שנוכל בהמשך להתאים עובד על פי מידע זה. את המידע נאסוף על פי ראיונות מובנים חלקית וניתוח DOL, זאת בנוסף לאיסוף מידע ארגוני, בחירת פוזיציות מייצגות לעיסוק, ניתוח העיסוק, תיקוף ניתוח העיסוק, ולבסוף פיתוח תיאור התפקיד ודרישות התפקיד.
על מנת לגייס עובד למשרה הדרושה אעבור את כל שלבי תהליך הגיוס לאיוש המשרה:
חיזוי צרכי גיוס ß תוכנית גיוס ß יצירת פול מועמדים ß סינון מועמדים ויצירת קבוצת מועמדים למיון ß מיון ß תהליכי בחירה סופיים ß הצעת עבודה ß קליטה.
אחפש את העובד המתאים ביותר כאשר אבדוק בתהליך זה כמות מספקת של מועמדים. אעבור תהליך של סינון קורות חיים בו אתמקד בכמה נקודות על מנת לפסול מועמדים בעלי רקע לא מתאים:
·         תנאי סף שקריטי שיהיו בקורות החיים-  תואר ראשון רלוונטי, ניסיון ניהולי, 3 שנות ניסיון לפחות בשיווק למגזר עסקי. בנוסף אוודא כי המועמדים מבינים את תיאור המשרה וכי הם מוכנים לה.
·         מילות מפתח קריטיות- מנהל מחלקת שיווק עסקי, תואר ראשון, ניסיון, מגזר עסקי. ·         הגדרה מדויקת לרקע הטכני/טכנולוגי.
·         כותרות אלטרנטיביות לתפקיד.
·         חריגות.
·         מרכיבים ויזואליים.
את תהליך הגיוס אעבור תוך כדי שימוש בפירמידת יבול הגיוס אשר כוללת: מועמדים, זימונים, ראיונות, הצעות עבודה ולבסוף הנקלטים החדשים- איוש והשמה.
על פי הכתבה והנלמד בשיעור, אני מציעה שימוש במקורות גיוס פנימיים וחיצוניים כאשר האופציה המועדפת תהיה שיטת חבר מביא חבר וניוד פנימי (מקורות גיוס פנימיים), לאחריה שיטת חברות ההשמה (מקור גיוס חיצוני) ולבסוף שיטת השוק הפתוח -אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכדומה (מקור גיוס חיצוני…