תפקיד הספרייה בטיפוח אוריינות מידע בבתי ספר

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7106
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

הקדמה במהלך עבודתי בספרייה של מכללת 'אפרתה' עם סטודנטיות העתידות לשמש כמורות במערכת החינוך בישראל, גיליתי כי הבנות, בחלקן, מתקשות בהתמצאות במקורות הידע הנפתחים לפניהן לצורך הכשרתן כמורות. קושי זה מתבטא בכל שלבי המחקר, מניסוח שאלת המחקר, דרך איתור המידע הדרוש למחקר ועד לשימוש בספרייה ובמשאביה.
בעקבות התנסות זו רציתי לחקור את משמעותה הרחבה של אוריינות מידע, ולבדוק כיצד ספרייה יכולה להוביל את טיפוחה אצל הדור הבא.
לשם כך ערכתי סקירה ספרותית המקיפה מחקרים אקטואליים בנושא, ובהמשך העבודה ביצעתי סקירה מעשית של הנעשה בספריות בתי ספר בישראל.
עניינים
עמ' הקדמה
3 חלק א' – סקירה ספרותית
3 -13
מהי אוריינות מידע – מבוא
3
סטנדרטים של אוריינות מידע 5
מיומנויות של אוריינות מידע
6 כיצד מטפחות ספריות בתי ספר מיומנויות אוריינות מידע
8 אוריינות מידע ותוכניות לימודים
8 טיפוח אוריינות קריאה בספרייה
1 0 הספרייה כמרכז משאבים
1 1
סיכום הסקירה הספרותית
1 3
חלק ב' – סקר ספריות מנהל עסקים-26
מבוא
מנהל עסקים תהליך ביצוע הסקר מנהל עסקים תוצאות הסקר משפטים א. טיפוח אוריינות קריאה בספרייה משפטים ב. הספרייה כמרכז משאבים
1 8
ג. התמצאות והדרכה
2 1
ד. שילוב הספרייה בתוכניות הלימודים
2 2
ה. פעילויות העשרה בספרייה
2 3
ו. צוות הספרייה
2 4
מסקנות כלליות מהסקר
2 5
רשימה ביבליוגרפית, Webliography
2 7