סוגיות בחינוך מיוחד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2408

תקציר העבודה

ממן
1 3
שאלה
1 בחירת מסגרת חינוכית טיפולית צריכה לענות על המטרות הבאות: מציאת מסגרת שתענה על הקשיים של הילד ועל צרכיו הייחודיים ושתהיה דומה ככל האפשר למסגרות חינוך רגילות. חוזר משרד החינוך מגדיר מי הם הילדים המופנים לחינוך מיוחד וע"פ סוג ההפרעה וחומרתה נקבעת מסגרת השמה הנדרשת לילד על מנת לעזור לו ולפתח אותו.ילדים בעלי הפרעות נפשיות בינוניות עד קשות – יאובחנו עי ידי פסיכולוג ויטופלו בגן חובה באמצאות טיפול חינוכי-טיפולי. בכניסתם לבית הספר יהיו ילדים אלה במסגרות נפרדות מהחינוך הרגיל.
ילדים בעלי הפרעות קלות – ילדים אלה הם בעלי אינטליגנציה תקינה אך בלימודים הם אינם מגיעים לידי מימוש הפוטנציאל בגלל קושי בריכוז וקושי בהסתגלות לקצב הלימודים ולמסגרת ולכן יש לשלבם בכיתה הטיפולית. תלמידים אגרסיביים ובעלי הפרעות בהתנהגות – במקרים קלים יש לנסות לשלבם בכיתה הטיפולית ובמקרים הקשים יש להפנות את הילד למסגרות מיוחדות או לפנימיות. פסיכוזות של ילדות –  הפרעות קשות המונעות מן הילד להשתלב במערכת החינוך הרגילה. השילוב במסגרות השונות יעשה לפי חומרת ההפרעה. הילדים האוטיסטים מופנים לבתי ספר מיוחדים (לרוב בתי ספר לילדים מפגרים) או למחלקות מיוחדות בבתי חולים פסיכיאטריים בהם משולב טיפול פסיכיאטרי או לפנימיות ומסגרות חינוכיות מיוחדות לבעלי בעיות התנהגות. הפרעות התנהגות: בעיות קשב – אם הבעיה קלה הילד ישתלב בחינוך הרגיל או בכיתות מיוחדות החינוך הרגיל.
אם הבעיה חמורה מפנים את הילד לבית ספר מיוחד לילדים בעלי ליקויי למידה וקשיים בהתנהגות. התנהגות אנטי חברתית – ילדים המתקשים להסתגל למסגרת החינוכית. אם הבעיה קלה הילד יופנה לפסיכולוג שיטפל בו או יפנה …