הפואטיקה של הסיפורת -! עם תיקונים

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
ציון 90
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2396

תקציר העבודה

מטלת מנחה) ממ"ן 12 ( שאלה 1
א. סדר האירועים בסיפור "מעיל גשם כחול מפורסם", כפי שהוא מופיע במישור המשוחזר, הוא כדלהלן: ליסה מקימה ביחד עם אחותה ג'ולי צמד מוסיקלי ולאחר מכן, ביחד עם שני חברים נוספים, הם מייסדים להקה.
הם מקליטים מספר אלבומים ומופיעים בין השאר במועדונים באנגליה. באחד הלילות, לאחר צאת הסינגל "מעיל גשם כחול מפורסם", ג'ולי מתאהבת במאט הול, עיתונאי אמריקאי, ומתפתח ביניהם רומן. מאט מתחיל להיות מעורב בהחלטות האמנותיות של הלהקה, דבר היוצר מתח בין חבריה עד שהדבר מוביל למעשה לפירוקה. שנתיים וחצי לאחר התפרקות הלהקה, באים בבוקר אחד שני שוטרים אל דירתה של ליסה ומספרים לה שג'ולי נמצאה ללא רוח חיים בחדר בית מלון בקליפורניה. היא טסה לארה"ב לזהות את הגופה ולאחר מכן היא מחליטה לקבור אותה בקצה בית הקברות הגדול בקרב המהגרים האיריים. לאחר מכן, ליסה עוברת להתגורר בפרוורים של דבלין ועובדת למען איגוד המעסיקים כצלמת של מסיבות עיתונאים ואירועים רשמיים. לאחר שנים, היא מבחינה שאחד מארגזי התקליטים הישנים בפינת המוסך הוסט הצידה ומגלה שלוק החל לצרוב תקליטורים ולכן לקח חלק מן התקליטים.
לוק מספר לאימו שבכוונתו לצרוב תקליטור עם שירי הלהקה שבה הייתה חברה, אירוע שגורם לליסה אי-נחת והיא שוקעת בזיכרונות העבר. הסיפור מסתיים בכך ששניהם יושבים ומאזינים לשירי הלהקה. יפה ב. ב"מעיל גשם כחול מפורסם" מופיעה הסצנה המובחנת הראשונה מיד בפתיחת הסיפור, והיא מוגדרת כך על פי כל ארבע אמות המידה. מבחינת היחס בין משך הזמן המשוחזר לכמות הטקסט, הסיפור נפתח בסצנה המתארת במידה רבה של הרחבה את חיפושה של ליסה אחר התקליטים, שיחתה עם בעלה ותהייתה בנוגע ללוק. הסצנה מתארת מאורע חד-פעמי (היעלמות התקליטים), היא ספציפית ותיאורה מפורט: הדמויות הפועלות, החיפוש אחר התקליטים, עיסוקה של ליסה בחדר החושך, מחשבותיה ודברי טד. גם דינמיזציה יש בקטע, משום שהיעלמות התקליטים יוצרת מצב חדש של תהייה וחיפוש ומכילה אפשרויות …