מטלת מחשב ממ"ח 01 פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 01
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1123
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מחשב (ממ"ח) 01
הקורס:      פסיכולוגיה בחינוך חומר הלימוד למטלה:    גורמים הכרתיים ונספח שיטות מחקר שאלה
1 מהתרשים המופיע בעמוד
1 01 בספר הקורס עולה כי הגורמים התורשתיים בלבד הם שמסבירים את:
שאלה
2 מחקרם של שונטאלר ועמיתיו המתואר בעמודים 74-75 בנושא מזון שסופק לבתי-ספר עממיים בניו-יורק – תואם את המסקנה הבאה:
שאלה
3 ההשערה לפיה להוספת ויטמינים ומינרלים תהיה השפעה על היכולת הנזילה ולא על היכולת הגבישית נובעת מכך ש:
שאלה
4 תוספות ויטמינים ומינרלים אינן משפיעות על ילדים בעלי רמה מספקת של ויטמינים ומינרלים. מסקנה זו מחזקת את:
שאלה 5
עמיר בן השנתיים משחק במשחק בו עליו להתאים צורות של משולש, ריבוע ועיגול לפתח מתאים בתוך קופסה מיוחדת.
עמיר מנסה פעם אחר פעם ללא הצלחה להכניס את העיגול לפתח של הריבוע. לפי פיאז'ה תהליך זה נקרא:
שאלה
6 איזור ההתפתחות המקורב על-פי ויגוטסקי מתאר את – שאלה 7
פיאז'ה האמין שתיאוריית ההתפתחות שגיבש מציגה שלבי התפתחות השונים זה מזה:
שאלה
8 לפי פיאז'ה, מה מהבאים נכון:
שאלה 9
מסקנות הניסוי המתואר בעמודים 111-112 בספר הקורס מחזקות את העקרון הבא של פיאז'ה – שאלה
1 0 החלק המילולי במבחן המישכל של וקסלר בודק אינטליגנציה _________ והחלק הביצועי במבחן המישכל של וקסלר בודק אינטליגנציה _________.
שאלה
1 1
איזה מהקריטריונים הבאים מתאימים למקרים המתוארים:
שאלה
1 2
ילדים המוגדרים כ'מקרי גבול' מבחינת מנת המישכל שלהם ממוקמים:
שאלה
1 3
ילדים מחוננים תת-משיגים אלה ילדים:
שאלה מנהל עסקים דינה מתרחצת באופן קבוע בבריכת שחיה שכונתית שם היא רואה כל פעם את המציל האחראי על הבריכה. יום אחד הלכה דינה לקולנוע וראתה שם את המציל אך התקשתה לזכור מהיכן הוא מוכר לה. במונחי עיבוד מידע ניתן לומר שהקושי לזכור נובע מכך ש:
שאלה משפטים שאלה אמריקאית (רב-ברירתית) בבחינה בה יש ארבע תשובות והנבחן צריך לבחור את התשובה הנכונה – מבוססת על:
שאלה
1 6
במהלך בחינה נועה מתקשה להיזכר בחומר שלמדה בלילה שלפני  הבחינה. התיאוריה העיקרית להסבר התנהגותה של נועה עשויה להיות:
שאלה
1 7
לפי נוסחת חישוב המישכל של בינה – אצל ילד עם פיגור שכלי:
שאלה
1 8
חוקר חקר את הקשר בין מין לאינטליגנציה. סביר שימצא כי – שאלה
1 9
חוקרת ניסחה השערה לפיה ככל שהילד קורא ספרים רבים יותר בבית כך אוצר המילים שלו יהיה רב יותר. במחקר זה המשתנים –  התלוי והבלתי-תלוי – הם:
א.      המשתנה הבלתי תלוי הוא כמות הספרים והמשתנה התלוי הוא אוצר המילים.
ב.       המשתנה הבלתי-תלוי הוא אוצר המילים והמשתנה התלוי הוא כמות הספרים.
ג.        לא ניתן לדעת מהו המשתנה הבלתי תלוי ומהו המשתנה התלוי מבלי לדעת איזה מערך מחקר ביצעה חוקרת.
ד.       לא ניתן לדעת מכיוון שיש ילדים שכמות הספרים משפיעה על אוצר המילים שלהם ואצל אחרים אוצר המילים משפיע על כמות הספרים.
שאלה
2 0 חוקר בדק את הקשר בין צבע שיער לכמות האוכל שאדם אוכל  ומצא מיתאם קרוב לאפס. פירוש הממצא שלו – א.      אין קשר בין צבע שיער לכמות האוכל: אנשים עם שיער כהה אוכלים מעט ואילו אנשים עם שיער בהיר אוכלים הרבה.
ב.       אין קשר בין צבע האוכל כי רבים צובעים את שיערם ולכן לא ניתן למצוא קשר כזה.
ג.        כדי למצוא קשר בין צבע שיער לכמות האוכל החוקר צריך לבצע ניסוי בו הוא ידאג לכמות האוכל שאוכלים נחקריו.
ד.       אין קשר בין צבע שיער לכמות האוכל: יש נחקרים עם שיער בהיר שאוכלים הרבה ואחרים עם שיער בהיר שאוכלים מעט. כך גם לגבי בעלי צבע שיער כהה.