עבודה בזכויות הילד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1964
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

זכויות הילד והילדה עבודת סיכום תאריך 30.9.13
תוכן עניינים
חלק א הסעיף אליו ארצה להתייחס : 3
הסעיף באמנה אשר מבטא את הזכות הזאת : 3-4
התייחסות בדוח איכילוב. 5
פעולה חינוכית בכדי שהיגד יקבל את הציון המקסימלי 6-7
חלק ב ' ע"פ המאמר של בלהה נוי – "מצבן השברירי של זכויות הילדים במערכת החינוך " 8
-לדעתי המאמר יכול היה לדון גם בנושאים הללו 9
הרחבה  סעיף 5 – ההורים מול משרד החינוך . 9-10 חלק א הסעיף אליו ארצה להתייחס :
-בכיתה שלי התלמידים והתלמידות לא מרשים לפגוע או להעליב .
הסעיף באמנה אשר מבטא את הזכות הזאת :
סעיף
1 9- 1  :
המדינות החברות ינקטו  אמצעים תחיקתיים מינהליים , חברתיים וחינוכיים מתאימים , על מנת להגן על הילד מפני אלימות גופנית או נפשית לסוגיהן , ומפני חבלה , פציעה או שימוש לרעה הזנחה או טיפול רשלני , ניצול או התעללות , ניצול לרבות מיני שעה שהוא נתון בטיפול בטיפול הורים ,אפטרופוסים חוקיים או אדם אחר המופקד על הטיפול בו .
המצוי כרגע בבית הספר בילדים בגילאים 9-10 כיתה ד, מקרים רבים בהם יש אלימות מילולית קשה בילדים . בין אם מדובר בין הילדים לבין עצמם ובין אם , ובעיני המקרה הוא חמור יותר , כשמדובר בין מורים מסויימים לתלמידים .
הפגיעות נעשות לרוב ברובד האישי ומבוססות לרוב על מראה חיצוני ותכונות אופי לא "פופולריות" – מלשנות , צעקנות, אגואיזם וכ' פגיעות מילוליות מצד  מורים נעשות בעיקר על הפן הלימודי שכלי . אמירות כגון : "ממך לא צפיתי למשהו אחר" " מתי תהיה בנאדם" את צריכה ללמוד לסתום את הפה " בעיני נחשבות אלימות מילולית לכל דבר בנוסף  ניתן לראות גם אלימות פיזית לעיתים בין התלמידים לבין עצמם .