עבודה בשיטות מחקר איכותניות- האם יש הבדל בתפישת ההצלחה בחיים בין הדורות

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2013
מספר מילים 11371
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

העבודה קיבלה את הציון 90 כוללת 13 עמודים של עבודה וביחד 43 עמודים עם הנספחים מחולקת לחלקים הבאים:
1. מבוא
2.רקע תיאורטי
3 .שיטת המחקר: ניתוח נתונים, הטיות אפשריות, מהימנות המחקר
4 . ממצאים 5.סיכום ודיון
6 .ביבליוגרפיה 7.נספחים תמצית: בעידן של היום שיש מקום לשאול כל שאלה ובכל זמן ולאף אחד אין בעלות על הידע צמחנו כדור ביקורתי יותר אשר לא מקבל דברים כמובנים מאיליו ומוכן לשחוט פרות קדושות, אחת מהפרות הללו הוא המוסד ההורי אשר נתון לביקורת מצד הילדים ולכן בצל אלו  מטרתה של העבודה היא לבחון האם יש הבדל במה שנקרא תפיסת ההצלחה בחיים בין הדורות, האם בהבדל של 20-30 שנה ניתן למצוא הבדל בתפיסות ובשאיפות בעקבות השינוי התרבותי שהעולם עבר. הרעיון של הצלחה בחיים והמימוש העצמי קיים כבר משחר התרבות  אך אין לראות אותו כמובן מאילו בעבר אנשים נהרגו, נתלו, נרדפו והוגלו בשל רעיון חופש האדם וחירותו. ,כאשר מיצוי עצמי הופך להיות חלק מהתרבות ותחושת הבחירה החופשית מלווה אותו לא מפתיע כי בעולם של התרבות החדשה יהיה בלבול וכריעה תחת ציפיות רבות, באמצע המאה ה20 התחיל בפסיכולוגיה זרם הנקרא פסיכולוגיה חיובית (הומניסטית) אשר עוסק בחקר האושר והשגשוג האנושיים בניגוד לפסיכולוגיה הטיפולית הקלאסית שהתמקדה בזיהוי פתולוגיות ובטיפול בהפרעות. הפסיכולוגיה החיובית עוסקת בניסיון למצוא ולטפח "חוזקות" חיוביות וכישרון אנושי ולהפוך את החיים הנחשבים "נורמליים" למספקים יותר בקרב האוכלוסייה "הבריאה". ספרות רבה ומחקר נעשה בנושא של הצלחה בחיים ומציאת האושר שבכך כמו למשל הספר ממה עשויה ההצלחה שנכתב ע"י העיתונאי הקנדי מלקולם גולדוול אשר אמר כי המפתח להצלחה בתחום מסוים היא לצבור 10000 שעות ניסיון באותו תחום וכך אמר כי ההצלחה של הביטלס של ביל גייטס ואף מוצארט היא תוצאה של וירטואוזיות אשר נרכשה ע"י לפחות 10000 שעות התאמנות בתחום.  ומה קרה בישראל?
מדינת ישראל בתחילתה לא הייתה קפיטליסטית לגמרי אבל גם לא סוציאלית לגמרי אלה בעלת כלכלה מעורבת תחת פיקוח המדינה. אך יחד עם כל השינויים הללו תפיסת המשפחה בישראל נשארה לאורך השנים קבועה שבה הבעל הוא המפרנס הראשי והאישה היא או המפרנסת משנה או עקרת הבית שדואגת לגידול הילדים, לעומת שאר העולם נושא המשפחתיות בישראל תמיד נשאר במרכז ואף הולאם והפך לסמל במדינה "ניתן להגדיל משפחתיות בתור מרכזיות המשפחה הנורמטיבית בחיי הפרט והכלל".,המשפחה המודרנית כבר איננה יחידת ייצור כלכלית כי אם בעיקר זירה המספקת תמיכה רגשית ויחסים הדוקים ואינטנסיביים" (אווה אילוז "תרבות הקפיטליזם",2002). על פניו נראה כי כל השינוי התפיסתי של שימת ה"אני" במרכז התחשבות בצרכי הפרט וכלים הפסיכולוגים הרבים המסייעים במציאת הפוטנציאל של האדם ומימושו ,לאו דווקא הניב את התוצאות שציפינו לה.
במחקר זה ראינו כיצד צעירים בני 20-30 תופסים את מושג ההצלחה בחיים וכיצד הוא בא לידי בחיים שלהם ובתפיסה שלהם את הדור של ההורים. ניתן לראות מן המחקר כי תפיסת ההצלחה היא מאוד מבולבלת ורחבה וכי אין הגדרה חד משמעית להצלחה גם כאשר בוחנים את הגדרת ההצלחה אצל כל מרואיין אינדיבידואלית בתקשורת מכנים את הדור שלנו דור הY   או דור המילניום הכוונה לדור שנולד לאחר דור הX  הכוונה לכל אלו שנולדו במהלך שנות ה80 וה90 דור אשר גדל לתוך ההאצה בפיתוחים הטכנולוגיים בתחום המחשבים האינטרנט והסלולר והוא בעל נגישות לכלים ואמצעי תקשורת מתקדמים.
[הקלד את שם החברה]                                                     [הקלד את כותרת המסמך] [הקלד את כותרת המשנה של המסמך] STUDENT           תוכן עניינים
מבוא ..2
        רקע
תיאורטי –…
3
שיטות מחקר -.6
        ניתוח הנתונים –..6
        הטיות אפשריות –7
        מהימות המחקר –8
ממצאים –…9
סיכום ודיון –12
רשימה ביבליוגרפית –..13
נספח א'-תמלילי ראיונות -מנהל עסקים     מבוא
"ההצלחה היא מסע , לא יעד" –בן סוויטלנד- מגיל
2 0 ומעלה אנחנו מתחילים סוג של מרוץ על מנת להביא את הפנימיות שלנו לידי ביטוי ולקבל את ההכרה כי אנחנו מבוגרים בעלי השפעה בעולם ,אנחנו שואפים להיות מיוחדים אך לבסוף גם להתאים את עצמנו לנורמות החברתיות המקובלות. אנחנו גדלנו על האידיאל של האושר וחיפוש אחריו אבל אף אחד לא יודע להגיד בדיוק במה נמדד אושר ולכן מתוך שאיפה לאושר אנחנו מקווים כי ההצלחה בחיים תוביל אותנו לשם. בעידן של היום שיש מקום לשאול כל שאלה ובכל זמן ולאף אחד אין בעלות על הידע צמחנו כדור ביקורתי יותר אשר לא מקבל דברים כמובנים מאיליו ומוכן לשחוט פרות קדושות, אחת מהפרות הללו הוא המוסד ההורי אשר נתון לביקורת מצד הילדים ולכן בצל אלו  מטרתה של העבודה היא לבחון האם יש הבדל במה שנקרא תפיסת ההצלחה בחיים בין הדורות, האם בהבדל של 20-30 שנה ניתן למצוא הבדל בתפיסות ובשאיפות בעקבות השינוי התרבותי שהעולם עבר.