עם + הערות המנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 88
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1758
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 13
שאלה
1 , א' ·         טקסט פתוח – טקסט רב-משמעי שמאפשר לקורא לפענחו ולפרשו באופן עצמאי. בטקסט כזה המוען ממעט להשתמש במילים טעונות ולהביע את דעתו.
·         הראיה – אידיאל לפיו הקהל יכול להבין את המציאות באופן בלתי אמצעי, ללא מעורבות אקטיבית של העיתונאי. לפי תפיסה זו "המציאות מדברת בעד עצמה" ועל העיתונאי לאפשר לקהל לתפוס את המציאות.
הקשר בין שני המושגים הוא בכך שהטקסט צריך להיות "נקי" מדעות אישיות של הכותב ולכלול את כל העובדות על מנת שהקורא יבין לבד את המציאות כמו שהיא ו יפרש אותה איך שהוא רוצה ולא איך שהעיתונאי או כותב הטקסט היה רוצה שייפרשו אותו. במושג הראשון, הכוונה היא שהטקסט צריך לכלול את כל העובדות וכל הפירושים האפשריים, והכוונה במושג השני היא גם שיש להציג את הטקסט כפי שהוא על מנת שהקורא בעצמו יבין את המציאות כפי שהיא.
שאלה
1 , ב' ·         אינטר-טקסטואליות – זיקה בין טקסט כלשהו לבין טקסטים אחרים. כל טקסט נכתב מתוך הנחה שהקורא נחשף בעבר לטקסטים אחרים. לכן שום טקסט איננו מספק את כל המידע על הנושא המדווח.
הבעיה שעלולה להתעורר בשל השימוש באינטר-טקסטואליות היא שיכול להיות שהקורא לא נחשף לטקסטים אחרים בעבר ולא מכיר אותם, לכן הוא יכול "להיתקע" בקריאת טקסט נוכחי, ולא להבינו, שכן יהיה חסר לו מידע/ידע קודם על הנושא.
וכן גלישה לכתיבה סטריאוטיפית.. 1- שאלה
1 , ג' ·         מסגרת – תבנית שמעניקה משמעות לאירוע, תוחמת את גבולותיו, מגדירה מי הקורבן ומי אחראי לאירוע. אפשר להציג כל אירוע במסגרות שונות, עם זאת, בכל חברה קיימות מסגרות עמוקות, טבועות בתרבות ובזיכרון ההיסטורי של החברה. מסגרות אלה נתפסות כפירוש היחיד לאירוע. לעתים קרובות קבוצות יריבות בחברה נאבקות על המסגרת, או במילים אחרות, על הפרשנות של האירועים.
·         נרטיב לאומי- סיפור/היסטוריה שהקבוצה מספרת לעצמה, על עצמה שמבטא איך רואה הקהילה את יחסיה או קשריה אם קהילות אחרות. הוא מגדיר לנו …