בניהול הפרסום

תקציר העבודה

       שאלה מס' 1
       המפרסמים והמשווקים משתמשים בשתי גישות של אסטרטגיית מסר על מנת להעביר את המסר בפרסומת      בצורה היעילה ביותר לקהל היעד הספציפי.
   שתי הגישות הן פנייה לשכל (אסטרטגיית מסר שכלית) ופנייה לרגש (אסטרטגיית מסר רגשית).
     אסטרטגיית המסר השכלית מאופיינת במכירה חזקה ומבוססת על מסר אינפורמטיבי שמבליט בבירור את      תכונות המוצר ואת  תועלות השימוש בו כי בד"כ מדובר במוצר בעל מעורבות גבוהה.
     אסטרטגיית המסר הרגשית מאופיינת במכירה רכה ומשתמשת בדימויים אטרקטיביים על מנת לעורר תגובה      רגשית אצל מקבלי המסר (אהדה, משיכה, הזדהות)  או על מנת לעורר מצב רוח/ אווירה מתאימים בכדי שהם      יגיבו בחיוב למסר. ההנחה בפנייה רגשית היא שהמוצר המוצג הוא בעל מעורבות נמוכה.
     במודעת הפרסום של "בריכת גורדון המתחדשת" נוקטים באסטרטגיית מסר שכלית מכיוון שהמפרסם      מדגיש במודעה את האטרקציות החדשות בבריכת גורדון ומפרט עליהם (אולם כושר, ספא, ברכות שחייה וכו')      ובנוסף המפרסם נוקט במכירה חזקה ע"י מתן מחירים מיוחדים לחיילים, סטודנטים ולצעירים ומתן הנחות      מיוחדות לנרשמים הראשונים לחדר הכושר, בנוסף – מופיע מספר טלפון לבירור פרטים נוספים על הבריכה      המחודשת.
     מנוי לבריכה +חדר כושר +ספא הוא "מוצר" בעל מעורבות גבוהה מכיוון שמחירו הוא לא זול וישנם חלופות      אחרות כגון: קאנטרי קלאבים למיניהם, מרכז הספורט באוניברסיטת ת"א ועוד, ולכן הצרכנים חושבים כמה      פעמים לפני שהם רוכשים מנוי.
     דבר נוסף, במודעה אין שום פנייה רגשית לצרכנים ואין שום דבר רגשי במסר הפרסומי.
     דרך הטיעון בו נוקטים במודעה הנ"ל הוא מסר ישיר חד צדדי מכיוון שלא צפויה מתקפה מצד המתחרים      ולפלח המטרה יש עמדות חיוביות כלפי בריכת גורדון המיתולוגית, לכן המפרסם בחר להציג את היתרונות של      "בריכת גורדון המחודשת" בלבד (אולם כושר מפואר,חדרי סטודיו, ספינינג, ברכות שחייה, ספא הכולל: ג'קוזי,      סאונה יבשה ורטובה וחדרי מסאז', הסדרי חנייה בחניות "אתרים" והנחות לנרשמים הראשונים, לחיילים      לסטודנטים ולצעירים) ולא הציג במודעת פרסום גם את חסרונותיו (מנוי יקר, אין מספיק כסאות, הדשא נעלם,      המלתחות רחוקות, אין פילאטיס, שטח קטן יחסית).      לסיכום, מודעת הפרסומת לא כל כך אמינה ולא אובייקטיבית ובנוסף במודעה ישנו מסר המעודד נקיטת פעולה      בכך שהמפרסם מפנה את הצופים במודעה לטלפון לבירור פרטים נוספים על הבריכה המחודשת וכמו כן במודעה      מוצעים הנחות לנרשמים הראשונים לחדר הכושר, לחיילים לסטודנטים ולחיילים על מנת לשכנע אותם לרכוש מנוי.