אישיות תאוריה ומחקר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
ציון 94
שנת הגשה 2013
מספר מילים 901
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

אישיות תיאוריה ומחקר ממ"ן 11
שאלה 1
להלן הערכה של התיאוריה המתוארת לפי הקריטריונים הבאים:
דיוק – הערכה בדיוק גבוהה. התיאוריה מנסחת את מושגיה בצורה בהירה, מדויקת ומעמיקה עם רמת ניסוח ברורה ולא מעורפלת המביאה לקנה אחד עם כוונתו של הוגה התיאוריה.
התנסחות וקישורים ברורים והגיוניים לקיים . כמו כן ההקשרים בשלבי תיאוריה זו נשענים כמקור להבנה בצרכים הפיזיולוגיים הברורים לנו מראש, כמקור להבנה לצרכים פסיכולוגים, הדבר מביא לבהירות והזדהות.
 חסכנות – חסכנות גבוהה. תיאוריה זו מביאה חסכנות טובה מאד מצליחה להסביר תופעות רבות בעזרת מושגים מוכרים בתחום הפסיכולוגיה וחזקים. הדבר תורם לאלגנטיות ומעיד על יעילות המושגים והמבנים. תיאוריה זו משתמשת בהסברים קצרים עם מושגים מעטים אך ידועים, מוכרים וברורים שניתנים למדידה. היא מצליחה להביא להבנה והזדהות באמצעות התנסחות קצרה מדויקת וברורה .
עומק – תיאוריה זו עמוקה . תיאוריה זו מקנה הבנה רבה יותר של המציאות בהתנהגות האדם, מאפשרת הבנת תופעות לעומק מעבר לנראה על פני השטח כשבנוסף מספקת מידע חדש או נקודת מבט חדשה על תהליכים ומבנים מוכרים ובכך מצליחה להעמיק את רמת הפרשנות שלהם.
תיאוריה זו מציגה לנו מידע חדש על מידע קיים (מעבר לצרכים פיזיולוגים רעב,מין,וכדומה) והיא מעמיקה לנו מידע והבנה של התנהגותנו.
קשר למציאות – בתיאוריה זו הקשר למציאות גבוה. ההגדרות האופציונאליות בתיאוריה זו מבהירות את המונחים התיאורטיים ומאפשרות את בחינתם האמפירית על ידי מבחנים, שאלונים מגוונים על פי מצבים שונים. מאפשרת דיוק בפרושים ומונעת פרושים מוטעים כמעט למינימום. למשל: יכולת זו הינה מולדת וניתן למדוד אותה בשימוש במבחני משכל, עוצמת הצרכים ניתן למדוד באמצעות שאלון … מידת הקלות או הקושי בבדיקת ההשערות – בדיקת ההשערות בתיאוריה זו הינה יחסית בקלות , זאת כי ההנחות על תופעות ועל …
שאלה 2
עמדותיה של התיאוריה המתוארת בקטע בנושא ההנחות הבסיסיות על טבע האדם :
חופש לעומת דטרמיניזם – עד כמה האדם חופשי להתנהג כרצונו ואדון לגורלו או עד כמה התנהגותו מוכתבת על ידי גורמים חיצוניים / פנימיים.
בתיאוריה זו ניתן להבין כי כל אדם מונע על ידי ארבעה צרכים פסיכולוגיים, בכל מצב חדש , האדם מגבש הערכה, לשם סיפוק צרכיו,  ביצוע התנהגותו מביא לקבלת משוב מהסביבה , שלאחריו נפתח מחדש …