מבוא לפסיכולוגיה + הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
ציון 86
שנת הגשה 2014
מספר מילים 654
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מטלת מנחה 13
 שאלה 1
קראו בשם התופעות הבאות, והסבירו אותן על פי מה שלמדת ( תיאוריות/גישות/מושגים) בפרק הלימוד על זכירה: א. אתה מחפש בספר הטלפונים את המספר של קפה "עטרה" ואומר אותו בקול לעצמך: 5462297.
כשאתה מתחיל לחייג, שכנך לחדר שואל: "היכן ספר הטלפונים?" אתה נותן לו את הספר ורוצה לחייג לקפה "עטרה", אבל, אופס! המספר פרח מזיכרונך. ב. אתה מורה בכיתה חדשה ובנות טור א מציגות עצמן בפניך: "מיה", "חיה", "רעיה", "בתיה", "דליה", "נויה".
מיד לאחר מכן אתה רוצה לחזור על השמות בקול רם, לוודא שקלטת, אולם לתדהמתך אתה זוכר רק שלושה שמות במקום השישה ששמעת. ג. הנסיינית מקריאה לדוד את המשפט הבא: "ביאליק משוררנו הלאומי כתב את השיר 'אל הציפור'". לאחר
2 4 שעות, כשהנסיינית מבקשת מדוד לשחזר מהזיכרון את המשפט שהקריאה לו, הוא אומר:
"ביאליק חיבר את השיר 'שלום רב שובך ציפורה נחמדת'". שאלה
2 : עבור כל אחד מהמשפטים הבאים כתבו אם הוא נכון או שגוי, במידה והוא שגוי תקנו את המשפט.
א. בהתייחס להבנת שפה, דו משמעות מבנית מתייחסת למצב בו למילה יש שתי משמעויות שונות.
ב. היות ותהליכים מבוקרים דורשים קשב, קשה לרוב לבצע שתי משימות מבוקרות באותו הזמן.
ג. בפתרון בעיות, המצב ההתחלתי ומצב היעד מגדירים את מרחב הבעיה. ד. היריסטיקות הינן דרכים לפתרון בעיות, אשר מובילות תמיד לפתרון יעיל ונכון של הבעיה. ה. במשימת הבחירה של וייסון אנשים מגלים מידה גבוהה של רציונליות. שאלה
3 : א.      הסבירו מהו איום הסטריאוטיפ וכיצד הוא משפיע על הביצוע במבחני משכל. ב.      מדוע לא נכון להשתמש באומדני תורשתיות כדי לטעון בדבר הבדלים במנות המשכל בין גזעים שונים?