הערכה בחינוך-סיכום מלא
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | חינוך |
קורס | הערכה בסביבה דיגיטלית - תיאוריה ומעשה |
מילות מפתח | הערכה בחינוךסיכום מלא |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 641 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
שנה"ל תשס"ה דגמים של הערכה – שער שני פרק 3
1 . שלבים בתכנון פעולות ההערכה בדגמים השונים א. הדגם של טיילר (1949) גישתו הנחתה את השלבים האלה: 1. ניסוח מטרות או יעדים. 2. מיון המטרות. 3. הגדרת המטרות במונחים התנהגותיים. 4. הגדרת מצבי הוראה-למידה בהם מימוש הייעדים בא לידי ביטוי. 5. בחירה או פיתוח של טכניקות מדידה. 6. איסוף נתוני הביצוע. 7. ניתוח הנתונים/ממצאים. 8. הכנת הדו"ח. ב. דגם ה-CIPP, סטפלבים (1971) 1. זיהוי קהלי היעד של הפרוייקט המוערך. 2. זיהוי צורכי ההערכה/ניסוח שאלות הערכה. 3. הגדרת מושא ההערכה וגבולותיו. 4. ערכים וקריטריונים נוגעים/תואמים את מושא ההערכה. 5. סוגי המידע הנדרשים. 6. לוח זמנים כללי להערכה כולל מיקום הפעילות. 7. קבוצות ביקורת – היקף ומאפיינים. 8. השוואות מתוכננות. 9. מקורות המידע. 10. כלים ושיטות לאיסוף נתונים. 11. שיטות לניתוח הנתונים. 12. תהליכי הדיווח/סוגי דוחות. 13. סטנדרטים להערכה. ג. דגם הגישה המגיבה, סטייק (1974, 1980) 1. זיהוי לקוחות וקהלי יעד ופגישה עימם. 2. זיהוי מושא ההערכה וגבולותיו. 3. זיהוי ותאור הפעולות הקשורות במושא ההערכה. 4. ניסוח בעיות ויעדים אפשריים להערכה. 5. ניסוח סוגיות להערכה. –