תקשורת המונים בישראל
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת בישראל |
מילות מפתח | גד ברזילי, יורם פרי., לבן וגוונים של אפור, מיסגור, ממ"ן 13, מסגרת, פיקוח אינסטרומנטלי, פיקוח מהותי, פתיחות/סגירות, רטוריקה של אובייקטיביות, רשות השידור, שחור, שינויים קוסמטיים או שינויים מהותיים, תמר ליבס וזוהר קמפף, תקשורת המונים בישראל |
ציון | 89 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 2160 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
שאלה
1 רטוריקה של אובייקטיביות היא מונח המתאר את השאיפה לאובייקטיביות בדיווח התקשורתי, כלומר הצנעת עמדת המוען והעברת התוכן החדשותי באופן אובייקטיבי. על מנת למלא אחר האידיאל יש לשמור על שלושה עקרונות:
· רטוריקה של ניטראליות: להימנע משימוש במילים טעונות, המעוררות רגשות ועמדות.
· רטוריקה של עובדתיות: להיצמד לאירוע המסוקר ולהימנע מעריכת אנלוגיה לאירועים שהתרחשו בעבר או במקומות אחרים.
· רטוריקה של איזון: בכל עימות יש לאפשר לכל הצדדים המעורבים בנושא להתבטא באופן שווה. רשות השידור היא רשת השידור הממלכתית של מדינת ישראל, הפועלת מתוקף "חוק רשות השידור התשכ"ה – 1965", ותפקידה להבטיח שידור ציבורי ממלכתי ומקום ביטוי להשקפות ודעות שונות הרווחות בציבור. החלטת הכנסת להקים רשות סטטוטורית עצמאית שתהיה אחראית על פיקוח השידור הציבורי מבטיחה את היעדרה של תלות ישירה של הגוף המשדר בממשלה. הרשות מורכבת מ-31 אנשי ציבור המתמנים ע"י הנשיא לתקופה של שלוש שנים, והם מומלצים ע"י הממשלה. בין מטרותיה של רשות השידור: לשקף את חיי המדינה, לטפח אזרחות טובה, לחזק את הקשר עם המורשת היהודית, להרחיב השכלה ולהפיץ דעת וערכיה, לשקף את חיי היהודים בתפוצות ולקיים שידורים בשפה הערבית.
לכן, רשות השידור שהיא למעשה גוף ציבורי, מאמצת את האידיאל של האובייקטיביות כיוון שתפקידה…