תכנון לימודים הוראה והערכה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1849

תקציר העבודה

ממ"ן 13
1 א. "תפיסה רעיונית" היא הרציונאל של התוכנית , האידיאל הבסיסי של תוכנית הלימודים. הצהרת הכוונות של מחברי התוכנית.  התפיסה הרעיונית כוללת התייחסות לחמישה היבטים :
מהות המקצוע ,מהות ההוראה , תפיסת מקומה של הוראת המקצוע במכלול הלימודים הבית ספרי, דימוי המורה ,דימוי הלומד מוצאות  את ביטוין  בתפיסה הרעיונית.
התפיסה הרעיונית מופיעה בתור חוברת או מבוא לתכנית הלימודים ואיננה מכילה פעילויות לימודיות.
מרכיבי התפיסה הרעיונית הם:
א.   התפיסה של מהות המקצוע – כיצד מגדירים את תחום הדעת?  מהי תפיסת מהות המקצוע? מהן תכונותיו הייחודיות של המקצוע?
כל אלו  בהתחשב בתפיסות הרווחות אצל המומחים בתחום הדעת הנדון.

1
ב. רמות האוטונומיה של המורה  המתאפשרות בתכנון לימודים הן:
א.       תחום "תכנית הלימודים" –  זוהי רמת האוטונומיה הגבוהה ביותר.
המורה אוטונומי במידה שיכול לפתח גם את תוכנית הלימודים וגם את חומרי הלמידה, המורה קובע את התפיסה הרעיונית.
המורה קובע את הרציונל ,המטרות,חומרי הלמידה, דימוי המורה ,דימוי הלומדים.

2
. במאמר "המחשב בבית הספר הישראלי" מצוינים שלושה עקרונות  המייעלים את הלמידה: למידה כהבניית ידע – למידה משמעותית עם הבנה, חשיבה ובניית רשת של קשרים בין מרכיבי הידע .(תאורייה של פיאזה) …