תכנון לימודים הוראה והערכה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1413

תקציר העבודה

1 . השוואה בין אסטרטגיות הוראה אסטרטגיות הוראה                       מורה                              תלמיד      הוראה למידה פרונטאלית לפי קבוצות גיל המורה הוא דומיננטי : קובע את המטרות, תוכנית הלימודים ,חומרי הלמידה ,שיטת ההוראה.
המורה כמעביר הידע העיקרי ,מתווך בין גופי הידע לתלמיד.
מלמד קבוצה גדולה של תלמידים.
המורה מעביר חומר אחיד מבחינה כמותית ואיכותית לכל התלמידים.
מבצע הערכה .
התלמיד סביל מבחינת קבלת החלטות כי המורה מחליט הכל.
התלמיד מתאים עצמו לסביבה הלימודית, לדרישות המורה, לשיטת הלימוד שנבחרה,לזמן שהוקצב.
המטרות זהות לכולם.
תוכנית לימודים :
אחידה לכולם.
חומרי למידה זהים לכולם, כולם לומדים אותו דבר באותו פרק זמן ובאותה דרך.
הקבצת התלמידים :קבוצה גדולה עד 40 תלמידים, חלוקה לפי רמות גיל.
שיטות הוראה :
אחידה.
תפקיד התלמיד להקשיב לדברי והסברי המורה וסופג אותם.
חינוך על מבוסס על שיויון בין התלמידים.
הערכה מודדת בעיקר הישגים, ומיקום התלמיד ביחס לשאר התלמידים.
תוצרים : שונים, מותאמים לעקרון ההתפלגות הנורמלית.
הוראה למידה לקראת שליטה המורה אינו במרכז, קובע את המטרות, ומתאים את שיטת ההוראה וחומרי הלימוד לכל תלמיד.
תפקיד המורה לאבחן את קצב ורמת הלמידה של כל תלמיד ולהתאים את רמת הקושי והחומר הנלמד לתלמיד.
על המורה לפתח חומרי למידה מגוונים שישרתו צרכים של תלמידים שונים.
על המורה להביא את התלמיד לשליטה בחומר הנלמד.
מבצע הערכה בשלבים שונים של הלמידה.
התלמיד עומד במרכז.
התאמה הדדית בין הסביבה הלימודית לתלמיד :
המטרות זהות לכל התלמידים, אך ישנן תוכניות לימודים שונות להשגת אותן מטרות.
לכל תלמיד מותאמים חומרי למידה בהתאם ליכולתו , על התלמיד מוטל ללמוד את החומר שנקבע לו ולשלוט בו.
הקבצת תלמידים :
הקבצה בקבוצות קטנות  או הוראה יחידנית.
פרק זמן משתנה בהתאם לצורכי התלמיד.
שיטת הוראה מותאמות לתלמיד.
הערכה  :מודדת הישגים ואת תהליך הלמידה.
תוצרים  : שונים , שליטה בחומר אצל כלל התלמידים.