עבודת סיכום בנושא הערכת מורים הכוללת תצפיות ועורכת השוואה איכותנית בין גישתם של מורים ותיקים למורים חדשים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3895
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מבוא-פתח דבר "אני מעריך מאד את עבודתך…", "את עושה עבודה נפלאה…", פעמים רבות אנו שומעים משפטים שכאלה ממנהל ביה"ס המבטא את הערכתו על עבודתנו. אנו יודעים היטב למה התכוון ה"משורר" בכוונתו, אך ישנם פעמים שאנו שואלות את עצמנו:
האם אנו ראויות לכך? ע"פ אלו מדדים ניתן לקבוע את איכות תפקודנו כמחנכי דור העתיד?
קורה שאנו נוחלים הצלחה בתחום מסוים, אך נכשלים בתחום אחר, אז מה חשוב יותר ומה פחות?
באילו תחומים נוכל כמורים להשתפר, ועל מה בלתי אפשרי להתפשר?
שאלות אלו ואחרות הגבירו את סקרנותנו לגבי התנהלותם המקצועית של ציבור המורים בכלל,  ושל שותפותינו לעבודה בפרט. מה שהביא אותנו להחלטה להתמקד בהערכת כישורי המורה, מתוך מודעות לתפקידו רב ההשפעה של המורה כמהווה ציר מרכזי במערכת החינוך המייצגת את "נופה" החברתי-תרבותי-כלכלי של מדינתנו.
בעבודתנו נציג את מהותה של ההערכה בכלל, את כליה וגישותיה. תוך התמקדות באמצעים העומדים לרשותנו על מנת להעריך את טיבו של המורה על שלל תפקידיו במוסד החינוכי.
נשתמש בכלי הערכת מורים, נציג את הממצאים, ננתחם ונדון במשמעותם. בנוסף נמליץ  כמה המלצות לשיפור.
   מס' עמוד הנושא
3 עמ' מבוא
4-7עמ' רקע
תיאורטי
8 עמ' שיטת הערכה וכלי הערכה 9-10עמ' פירוט תהליך ההערכה וביצועו בבית הספר עמ' 11-מנהל עסקים ניתוח נתונים והסקת מסקנות עמ' משפטים דרך מתן משוב למוערכים עמ' 16
רפלקציה אישית ומסקנות עמ' 17
ביבליוגרפיה