לגדול עם טלוויזיה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער |
מילות מפתח | 10698, לגדול עם טלוויזיה, ממן 11 |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 7327 |
תקציר העבודה
לגדול עם טלוויזיה – ממ"ן 11
שאלה
1 א. ההיגד נכון. אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על הדרך שבה משפחות ובכלל זה ילדים מעבדים את תכני הטלוויזיה הוא אופי המשפחות ומערכי התקשורת הבין אישית בבית. במחקרם של צ'אפי ומקלאוד עסקו החוקרים בפיתוח טיפולוגיה העוסקת במערכי התקשורת במשפחה ע"פ מדד של הרצף שבין האוריינטציה החברתית והאוריינטציה המושגית, גבוהות או נמוכות.
ע"פ המחקר, כל משפחה ניתן למקם על הרצף ומשם להסיק על …
שאלה 2
א. הגישה המגוננת מבוססת על תאורית ההתפתחות הקוגנטיבית. ע"פ התאוריה כל שלב בהתפתחות קוגנטיבית קשור באופן ישיר לצורת החשיבה ולתפקוד של ילד. שלבי ההתפתות הם קבועים ואוניברסאליים ולכן יכולתם של ילדים להבין טקסטים טלוויזיונים יהיה בהתאם לשלב הקוגנטיבי בו הם נמצאים. מרכיב הגיל, נסיון החיים והנסיון עם המדיה הם המרכיב המרכזי ביותר בגישה שכן ככל שהילד יהיה מבוגר יותר כך יבין יותר טוב את התוכן אליו הוא נחשף. הטלוויזיה, ע"פ הגישה, גורמת לטשטוש גבולות בין עולם הילדים לעולם המבוגרים ובגלל טשטוש זה ילדים חשופים היום לתכנים שלא היו חשופים אליהם בעבר ולא תמיד הם מוכנים מבחינה רגשית וקוגנטיבית …
שאלה 3
א. סכמה היא מבנה חשיבה של אדם/ילד, מבנה המתאים לשלב המסויים בו הוא נמצא בחייו ומורכב מאופיו של האדם ומנסיון החיים שלו.
הסכמה היא מבנה מנטלי המעוצב ע"פ התנסויות עבר והתנסויות בהווה. הסכמה מכוונת את האדם לקלוט ולעבד מידע אליו הוא נחשף בצורה המתאימה לו. בתאורית השלבים של פיאז'ה הוא מסביר שבכל שלב שבתאוריה מפתח הילד מבני חשיבה שונים, סכמות שונות, בהתאם לגיל, לאופי ולהתנסויות-