פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2064

תקציר העבודה

ממ"ן 14 תשובות:    עבודה טובה מאוד! יעל  תשובה לשאלה הראשונה:
סקרנות הנושא הראשון שבחרתי מהגורמים הנעתיים לעסוק בו,סקרנות ידוע אחד מהמניעים העיקריים בלמידה, סקרנות מוגדרת כחיפוש אחר גירויים חדשים וחקירת תופעות קיימות,מהכתבה העוסקת בנושא ביטול הבחינות בביה"ס לילדי כיתות א',ניתן להסיק כי כאשר המבחנים אינם מהווים חלק מרכזי במסגרת ביה"ס,ולילדים יש שקט נפשי לבחור בין גירויים שונים המוצעים להם,בין מקצועות שונים המועברים בכיתתם מעניינים יותר/מעניינים פחות אך הנקודה היא שבבית ספר מסוג זה בו אין מבחנים כשילד יבחר ללמוד ולהשקיע במקצוע מסוים סביר להניח שזה יגרם מסקרנותו לדעת,אם כן ניתן להסיק מכך שהסקרנות מתפתחת היטב בבתי ספר אלו.
נפש האדם זקוקה לגירויים כל הזמן ולהפחתת חרדה,ועל כן הילדים משום שנפשם בנויה בצורה כזאת,על אף היותם לא נבחנים על החומר הם יחפשו גירויים ,כפי שניתן לראות במחקר האמפירי של בקסטון (1954):"האדם שואף להומיאוסטזיס(זהו מצב שבו אין חרדה ואין קונפליקטים תפיסתיים)אך בהעדר גירוי הוא יפעל לצאת ממצב זה.
נראה כי האדם זקוק לגיריה חושית מתמדת ובהעדר כזאת הוא מחפש גירויים חדשים ושואף לאיזון ע"י שינויי המצבים.
הסקרנות היא אומנם נטייה טבעית אך בביה"ס שינהג כפי הנאמר בכתבה יהיו התנאים הטובים ביותר ליצירת סקרנות. 10/10 הנושא השני בגורמים הנעתיים שנוכל להעלות מהכתבה הוא: הדימוי העצמי.
דימוי עצמי נוצר גם מהשוואה חברתית-…
 8/10   הגורם השלישי המשפיע על דימוי עצמי הינו האמונה הפנימית שגם היא התבטאותה בכתבה:לא יתקיימו יותר בחינות לתלמידי כיתות א' ..כדי ליצור יחס חיובי לבית הספר ולחזק את תחושת המסוגלות של הילד"-כשהילד ירגיש שהוא מסוגל הוא ישיג דימוי עצמי יותר גבוה כתוצאה -10/10 הדיון השני בנושא גורמים חברתיים שאותו אעלה הוא נושא הפופולאריות:
אם עד שחוקקו את החוק של ביטול הבחינות הילדים המצליחים בלימודים ובמבחנים הם אלו שהיו פופולאריים כנהוג בגיל הצעיר שתלמידים מוצלחים בלימודים הם הפופולאריים  ואילו הילדים החלשים שלא …
20/20