סקירת ספרות: פחד משינוי, ביטחון תעסוקתי, מחויבות ורצון להישאר בארגון.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4616
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

סקירת ספרות: פחד משינוי, ביטחון תעסוקתי, מחויבות ורצון להישאר בארגון.
  תוכן פחד אישי משינוי ביטחון תעסוקתי מחויבות/הזדהות רצון להישאר לסיכום:
ביבליוגרפיה בסקירה הספרותית העליתי כי קיימים מחקרים ,כדוגמת Maguire, (2002) ,המציינים כי  גם בסביבת העבודה בימינו עובדים מפחדים משינוי, למרות שזה הפך לחלק משגרת החיים של סביבת העבודה, וכי הם מצפים לקבל ביטחון תעסוקתי מהארגון בו הם עובדים ובתמורה לו מבינים כי הארגון מצפה מהם לנאמנות ולמחויבות ולרצון להישאר בו.
מנגד חוקרים עדכניים, כגון Kashefi (2007),מאמינים כי שוב אין מערכת העבודה המסורתית, בעלת הבקרה הבירוקרטית והיררכית,יעילה ומתאימה למאפיינים הדינאמיים של הכלכלה הגלובאלית בת ימינו. על פי חוקרים כגון  ,Stum ,(2001) חל שינוי בעולם העבודה בימינו וקיים  בו סדר חדש. כיום אנו ניצבים מול שאלה על פי Nisbet (2007), אם מאפייני עבודה באופן עצמאי שקולים ואולי עדיפים על החיסרון של ירידת הביטחון התעסוקתי ששוב אינו מובן מאליו ביחסי עובד מעביד בארגונים. עובדים המצליחים להשתלב בכלכלה הגלובאלית, התחרותית והיעילה יהיו אלו שלא יהיו בעלי מחויבות לארגון בו הם עובדים ברגע נתון , לא יראו רצון להישאר בו ולא יפחדו משינוי, אלא יהיו בעלי מחויבות אישית רק לעצמם ויחפשו בכוחות עצמם ביטחון תעסוקתי ולא באמצעות הארגון בו הם עובדים, Kashefi (2007).
למרות זאת, עדיין יש חוקרים כ  Carmeli & Freund (2003) המאמינים כי למרות שיעור תחלופת העובדים הגבוה המאפיין כיום את הסביבה הארגונית המודרנית על מנהלי ארגונים להקצות משאבים בכדי לעורר בקרב עובדים את הרצון להישאר בארגון, בהתאם לאשר האמינו כי הוא רצוי בסביבה הארגונית המסורתית. לדעתי, מן הראוי לערוך מחקרים עדכניים, בסביבת ההתנהגות הארגונית החדשה בת זמננו כדי לתת תשובות על שאלות חדשות שהתעוררו נוכח השינוי שהתרחש.