מבוא לאנתרופולוגיה ,לוי שטראוס

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3456

תקציר העבודה

מבוא לאנתרופולוגיה- ציון 100.
לאנתרופולוגיה שיטת מחקר ייחודית ,שהתפתחה בתחילת המאה ה-20 א.
תארו את שיטת המחקר הייחודית באנתרופולוגיה בראשית המאה ה-20 בססו את תשובתכם על מלינובסקי  ובועז.
ב.
במשך הזמן התפתחו באנתרופולוגיה שיטות מחקר נוספות אולם השיטה הייחודית לה עדיין מקובלת על חלק מן האנתרופולוגים החוקרים היום. הדגימו מן הקטע שכותרתו "הרקע האתנוגרפי" במאמרו של בורגווה בספר הקורס.
הרקע האתנוגרפי/ פיליפ בורגווה.
למרות קיומן של שיטות מחקר נוספות באנתרופולוגיה ולמרות נוכח השינויים הרבים שעוברת התרבות האנושית וכך גם האנתרופולוגיה החוקרת אותה ונטישת רבים מהאנתרופולוגים את שיטת "התצפית המשתתפת" פיליפ בורגווה אשר חקר על פי תיאוריית הגלובליזציה עדיין השתמש "בתצפית המשתתפת" למחקרו בתרבות הרחוב של "אל באריו" שבניו יורק על "כלכלת הקראק" הוא ביצע "תצפית משתתפת" לא באזור נידח של איזה שבט אקזוטי ושונה,אלא ממש בתוך התרבות המערבית המודרנית של ימינו אנו ויישם עליה את "תצפית המשתתפת",הוא נסע עם כל משפחתו לאותה שכונת "סלאם" בניו יורק התגורר ממש בתוך שכונת העוני הזאת באזור המזרחי של הארלם במשך שלוש שנים וחצי.
הוא יצר קשרים התיידד עם מכורים לסמים גנבים,סוחרי סמים ונוכלים הוא התמקד בבניין שבו גר עם משפחתו שם היתה רשת של כ-
5 סוחרי קראק זוטרים ובסביבתו. הוא אסף עדויות רשמים והקלטות של אותם סוחרי הקראק ראיין אותם על עבודותיהם השונות התמקד במערכת היחסים שבין סוחרי הסמים ברחוב לעולמות העבודה החוקיים והלא חוקיים.
הוא נזהר לא לחקור באינטנסיביות ברחוב הוא נתקל בקשיים שלא לגרום לאקזוטיזציה (הצגת הקבוצה כ"אקזוטית" ושונה מוזרה ) אשר בעצם גורם להקטנתה כאנושית שאין צורך להתייחס אליה ברצינות כיוון שמגזר זה אינו "מיוחס".
ולא לחזק סטריאוטיפים של הפורטוריקניים (אלימים) מצד שני ה"תצפית המשתתפת" בקרב "העניים הראויים" מסתכנת בהצגה של החוויה וההפרדה המעמדית כהפרדה שהיא "נורמלית" ומסתיר בכך את הסבל שלהם עקב השינויים הכלכליים והחברתיים המהירים שהם עוברים.
הוא טוען בניתוח מחקרו שאין הם שונים מכל חברה אחרת אשר עברה שינויים מבנים בכלכלה ובחברה עצמה בכל תקופה היסטורית. התהליכים המהירים שאותם מגזרים גדולים של אוכלוסיות פועלים בעולם שעברו שינוי מבני בכלכלה ובחברה דומים לאלו של הסוחרים והמכורים לסמים אך המחיר האנושי שנלווה לשינויים אלו ברור וגלוי לעין פה הרבה יותר.
בורגווה תוקף את הקפיטליזם האמריקני ומבקש להתייחס למגזר זה ברצינות רבה יותר. הוא חקר את תרבות זו באשר היא לפי אמות מידה המיוחדות לה ולא לפי אמות המידה שלו הוא כחוקר אסף נתונים אתנוגרפיים וביצע ניתוח מעמיק תוך התמקדות במערכת היחסים שבין סוחרי הסמים ברחוב לעולמות העבודה שמעסיקים אותם ובעצם נותנים משמעות לחייהם.  תשובה מצויינת 34