מראה חיצוני כמבטא מצב נפשי פנימי

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1937

תקציר העבודה

בס"ד מראה חיצוני כמבטא מצב פנימי נפשי החמ"ד-החינוך ממלכתי דתי חורט על דיגלו וכחלק מתפיסתו הייחודית: חינוך דתי בעל השקפה ממלכתית, שהוא חלק אינטגראלי ממשרד החינוך והתרבות של מדינת ישראל, תוך שמירה על ייחודו הדתי. הצורך בחינוך זה נובע מהרצון לקיים חיים יהודיים ממלכתיים, מתוך שאיפה לחזק את המדינה היהודית בעת הזו של התחלתא דגאולה ומתוך עמדה ברורה של הציונות הדתית בנוגע לשאלות המרכזיות בחיי המדינה והעם היהודי. לאור הדברים הללו מחנך החמ"ד את תלמידיו. תפיסה ייחודית זו משמשת בסיס לגיבוש תכניות לימוד ופעילות חינוכית לשם עיצוב השקפת עולמם של המחנכים ושל התלמידים שבאים לידי ביטוי בעיקר בחמישה דברים מרכזיים:
1.      "אמונה בה' וחינוך לתורה ולמצוות כדרך חיים – האמונה בהווייתו יתברך ובהשגחתו על ברואי עולם, והמחויבות לקיום מצוותיו, הן בסיס למשנת החמ"ד ואבני בוחן להזדהות עמה. החמ"ד יחנך לאמונה ולקיום המצוות בחיי יום יום.
החמ"ד יפעל לעיצוב התנהגותם הדתית ואורח חייהם של תלמידיו על פי ההלכה, ויחתור לכך שמוריו ותלמידיו יהיו דוגמה ומופת בהליכותיהם ובאורח חייהם, בהאמינו שהתנהגות זו תקרין גם על כלל האומה". לפיכך החמ"ד רואה בקיום תלמידיו את המצוות,  שמירת ההלכה, ויראת השמים של התלמיד כבסיס למדיניות ומשנת החמ"ד ובזה אתמקד בעבודה.
2.      היחס לכלל ישראל כביטוי נאמן לאחדות ולערבות הדדית.
3.      מצוות יישוב ארץ ישראל.
4.      היחס למדינת ישראל ולחוקיה.
5.      היחס לעמים.
5.
רקע- צניעות בלבוש – השפעת ההופעה החיצונית  הצניעות היא מידה כוללת מאוד, ואיננה מסתכמת רק בלבוש. צניעות זו הרגשה והנהגה –
ביבליוגרפיה:
– קווים מנחים למדניות החינוך ממלכתי דתי.
–  "האור שבך" האתר לאישה הדתית.
– וויקפדיה.
– פניני הלכה- הרב אליעזר מלמד.