קלאסיקה בחקר התקשורת :מבט מחודש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 96
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2051

תקציר העבודה

ממ"ן
1 2- קלאסיקה בחקר התקשורת :מבט מחודש ציון 96
שאלה מספר 1:
א. מתוך הקטע המצורף מתוך מאמר התגובה העדכני למאמרם של אדורנו והורקהיימר : יחסם של אדורנו והורקהיימר בנוגע לתרבות הגבוהה היא בעצם יחס של הערכה. אדורנו וורקהיימר מפרידים את האומנות הגבוהה מציינים את קאנט ובטהובן , וטוענים כי דוגמאות אלה השייכות בעצם למעמד הגבוה- משתייכות עם מוזיקה קלאסית תכנים אשר בעבר לא כל אחד יכול לצרוך- לטענתם תכנים אלה הם שיכולים להציל את ההידרדרות שמאפשרת הירידה בתכנים של התרבות הבינונית –…
שאלה מספר 2:
א.      ארבע הקטגוריות שמציע לוונטל לניתוח התוכן של הביוגרפיות : …
ב.       הכתבה אשר בחרתי הינה מעיתון :7 לילות של…
ג.        האסכולה אליה משתייך לוונטל היא :
אסכולת פרנקפורט…
שאלה מספר 3: חיקוי- זהו מצב בו מישהו מחקה יצירה כלשהיא, עקב מצב שהוא צופה בהילה – כביכול…
ממ"ן 12- קלאסיקה בחקר התקשורת :מבט מחודש            שאלה מספר 1: א. מתוך הקטע המצורף מתוך מאמר התגובה העדכני למאמרם של אדורנו והורקהיימר : יחסם של אדורנו והורקהיימר בנוגע לתרבות הגבוהה היא בעצם יחס של הערכה. אדורנו וורקהיימר מפרידים את האומנות הגבוהה מציינים את קאנט ובטהובן , וטוענים כי דוגמאות אלה השייכות בעצם למעמד הגבוה- משתייכות עם מוזיקה קלאסית תכנים אשר בעבר לא כל אחד יכול לצרוך- לטענתם תכנים אלה הם שיכולים להציל את ההידרדרות שמאפשרת הירידה בתכנים של התרבות הבינונית –ה"פופולארית" המאפשרת זאת דרך אמצעיי התקשורת. הם טוענים כי התקשורת מנוונת את התרבות הגבוהה הזו ששימוש בתכניה הם חשובים , מתייחסת לתכנים אלה כחשובים- אותנטיים , סימן לחירות . כך הם מתייחסים גם לתרבות הנמוכה- הם מציינים כי הפגיעה היא גם בתרבות הנמוכה- שבמטרתם לשמר גם אותה, תכנים מחוספסים כמו הקרנבל ושמירה על האותנטיות של התכנים ממקורם- התכנים מהתרבות הנמוכה והתכנים מהתרבות הגבוהה כמו שהם- אדורנו והורקהיימר מתייחסים לשתי תרבויות הללו כתרבויות אשר אמורות להישמר, ומציגים את הבעיה שלהם ובעצם גם את תפיסתם לגביי התרבות הבינונית – או הפופולארית מאידך. אדורנו וורקהיימר טוענים, כי התרבות הבינונית היא הלוקחת את התכנים האותנטים מהתרבות הנמוכה והגבוהה ומערבבת ביניהם על מנת ליצור תכנים זולים , תכנים "נמכרים" עבור תעשיית התרבות – עבור התרבות הבינונית אשר צופה וצורכת הנאה בלבד מבלי להתייחס לקריטריונים שאינם חשובים פחות, לתרבות,השכלה,מוזיקה איכותית ,ססגוניות,צבעים, משהו קסום אשר נעלם בתרבות הבינונית ומשאיר אחריו לטענתם רק שיכרון מתקתק של מוזיקת פופ ותוכניות ריאליטי.
אודורנו והרורקיימר מתעבים את התרבות הפופולארית- אשר נהנת משעמום והופכת את התכנים שמועברים לתכנים הכרחיים עבור אלו החוזרים הביתה מהעבודה ומעוניינים לשבת עם כוס קפה ולצפות בתכנים טראשיים וזולים כביכול על מנת להפיג את מחשבות היום יום או להירגע קצת. אדורנו והורקהיימר דורשים כן להכניס תכנים מהתרבות-