סיכום הקורס לגדול עם טלוויזיה

תקציר העבודה

לגדול עם טלוויזיה:
יחידה
1 : מדברת על הטלויזיה וההקשר המשפחתי. ביחידה זו ננסה להבין על הקשר בין המשפחה לטלויזיה, המקום שתופשת הטלויזיה ביחסי הכוחות במשפחה ואם אופי המשפחה גורם לצפייה אחרת. מה קורה ליחסים בין הורים לילדים בזמן הצפייה ואיך זה משליך על ההבנה של הילדים בהקשר לנצפה בטלויזיה.
יחידה
2 : יחידה זו עוסקת בטלויזיה והתפתחות קוגנטיבית. נלמד איך ילדים לומדים להבין את העולם וכיצד הם נעזרים בטלויזיה לשם כך. ננסה להבין האם ילדים בוחרים תכניות מתוך הבנה למה שמתאים להם או האם הם נמשכים לכל דבר. בהקשר זה נעסוק גם בהבניית מציאות, בהבדל בין מציאות לדימיון, עד כמה ילדים עוקבים בעלילות "טובים ורעים".
יחידה
3 : יחידה זו עוסקת בהשפעות. כיצד הטלויזיה משפיעה על התנהגות הילדים. נעסוק גם בסוגיית הצרכנות, מה יותר חזק- המסרים החיוביים או המסרים השליליים, ונעסוק גם בסוגייה עד כמה הטלויזיה תופסת מקום בסדר היום שלנו, האם היא מונעת מאיתנו דברים או מעודדת.
יחידה
4 : עוסקת בהבניית מציאות, איך ילדים תופסים את העולם דרך הטלויזיה, איך הם מפרשים את התפקידים המגדריים- תפקיד הגבר והאישה. יחידה 5: עוסקת בלימוד דרך טלויזיה. עד כמה הטלויזיה עוזרת בהקניית שפר, עד כמה היא עוזרת למורים או מתחרה בהם. האם יש יכולת לשלב בין הוראה לטלויזיה יחידה
6 : עוסקת במדיניות תקשורת. מי מחליט לשדר ומה, מי קובע את התכנים, מספר שעות שידור.
איך נעשה פיקוח, סינון.