סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר
₪100.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

ממן 12 - מזרח התיכון בימינו עיראק ציון 90

סוג העבודה ממ"ן
מקצוע/ות היסטוריה
מילות מפתח מזרח התיכון בימינו ממ"ן 12
מספר מילים 2944
שנת הגשה 2015
מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
פקולטה 10646

תקציר העבודה

השאלה הראשונה נחלקת לשלושה חלקים. החלק הראשון מבקש מכם להשוות את הגישות ההיסטוריוגרפיות הפלסטיניות לגבי מרד 1936 – 1939, ולגבי מלחמת 1948.
הגישה ההיסטוריוגרפית פירושה גישתו של ההיסטוריון והרעיונות שמנחים אותו בכתיבה.
אנחנו יודעים שלפני ההיסטוריונים מונחים בדרך כלל אותם המקורות – ובכל זאת כל אחד מהם מפרש את המקורות בצורה שונה. כיווּן הפרשנות הוא הגישה ההיסטוריוגרפית שלו.
גישה יכולה להיות משותפת לקבוצה של חוקרים, ואז אפשר להכתיר אותה בדרך מסוימת.
למשל “גישה מרקסיסטית”, “גישה שמרנית”, “גישה חדשנית” או “רוויזיוניסטית” – כלומר שמנסה לתת פרשנות חדשה תוך קריאה מחודשת של חומר קיים וכדומה.
השאלה מתייחסת אל שתי קבוצות של כותבים: “בעלי הדבר”, כלומר אנשים שהשתתפו באירועים שעליהם כתבו, וחלקם גם הנהיגו אותם, וקבוצה שנייה, של “היסטוריונים מקצועיים”, כלומר חוקרים שעוסקים באירועים הללו במסגרת מחקריהם.
אנא עשו את ההשוואה על-פי קריטריונים שתקבעו.
החלק השני של השאלה עוסק גם הוא בהיסטוריוגרפיה, ומתייחסת לפעולו של ההיסטוריון הפלסטיני עארף אל-עארף. השאלה מתייחסת לתרומתו לכתיבת ההיסטוריה של הפלסטינים ולייחודו. החלק השלישי של השאלה מתייחס לניתוח של מחבר הספר, ומבקש מכם לפרט את הסיבות שהוא מונה לכישלון הפלסטינים במלחמת 1948.
גם השאלה השנייה נחלקת לשלושה חלקים. החלק הראשון, שהוא גם עיקר השאלה (גם מבחינת אורך התשובה), מבקש מכם לנתח את המשך המאבק הלאומי הפלסטיני לאחר התבוסה של 1948, עד למלחמת ששת הימים (1967). בתשובה כדאי לציין את הקשיים שבניהול מאבק לאומי בתנאים שנוצרו אחרי 1948, ולנתח את הדרכים שבהן נמשך המאבק. החלק השני חוזר מבחינה מסוימת אל כתיבת ההיסטוריה, ומבקש מכם להסביר את חשיבות הציטוטים להבנת הנושא. השאלה אינה מבקשת מכם לחזור במילים שלכם על הנאמר אלא להסביר מה הערך המוסף של הציטוט? מדוע, לדעתכם, העדיף מחבר הספר להשתמש בציטוטים, והאם יש חשיבות למצוטטים עצמם להבנת העניין?
החלק השלישי של השאלה חוזר אל האירועים עצמם, ומבקש מכם לנתח בקצרה את היחסים בין הפת”ח לבין אש”ף עד מלחמת ששת הימים (יוני 1967).
בהצלחה, ציון ממן  90/100

₪100.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

יש לנו עוד עבודות מסוג ממ"ן בהיסטוריה שעשויות לעניין אותך

עבודות נוספות בנושא

  • ממ”ן 13 בקורס החברה הערבית בישראל
  • בימי שואה ופקודה - ממ"ן 11 בדוק ציון 90
  • ממן 12 ירושלים לדורותיה
  • מבית לאומי למדינה בדרך ממן 13
  • 10423 מבית לאומי למדינה בדרך ממן 14 ציון -82

מקצועות

  • אמנות (399)
  • אנגלית (260)
  • אנתרופולוגיה (277)
  • ביולוגיה (521)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,389)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,892)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (999)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,428)
  • מדעים (326)
  • ממ"נים (166)
  • מנהל עסקים (5,811)
  • משפטים (1,998)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (143)
  • סוציולוגיה (1,087)
  • ספרות (545)
  • ספרנות ומידענות (36)
  • סקירות ספרות (271)
  • עבודה סוציאלית (306)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,989)
  • קולנוע ותאטרון (473)
  • קרימינולוגיה (783)
  • שפה וספרות (4)
  • תחומים אחרים (701)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,911)

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.