עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 94
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3038

תקציר העבודה

שאלה 1:
במהלך המאה ה-19, היו מספר תהליכים גדולים שעיצבו את אירופה של אורכים באותה תקופה:
ההשכלה:
במהלך אותה תקופה קיבלו היהודים בצרפת שוויון זכויות מלא. הענקת זכויות חלקיות ולאחר מכן הענקת שוויון זכויות מלא, באו בעקבות מימוש רעיונות של תנועת ההשכלה-…
שאלה 2:
יש היסטוריונים הנוהגים להשתמש בהכללה הבאה בבואם לבחון את תנועת חיבת ציון לאחור "רעיון שהצליח , תנועה שכשלה".הציגו את עמדתכם המנומקת בסוגייה זו.
תנועה שהוקמה ברוסיה וברומניה בסוף המאה ה-19,בתגובה לאנטישמיות ולמכשולים ,אשר היו בפני האמנציפציה, של יהודי אותן ארצות, וכחלק מן ההתעוררות הלאומית באירופה בכלל ואף בקרב היהודים …
עיקרי המחלוקת בתנועת "חיבת ציון" תנועה זו משכה חרדים ומשכילים גם יחד,כתנועה הטרוגנית חילוקי הדיעות לא פגעו בשאיפתם,לשיתוף פעולה.שאלת השאלות הייתה, איזה אופי יהיה לתנועה?חילוני או דתי?–.
שאלה 3:
אחד העם "לא זו הדרך" נסחו שאלה המתייחסת להגותו הייחודית של "אחד העם" וענו עליה על סמך הכתוב ביחידת הלימוד ובמאמרו  "לא זו הדרך".
*בשנת 1889 כתב אשר צבי גינצברג מאמר בשם "לא זו הדרך",בכוונתו לתנועת "חיבת ציון".
למה התכוון בטענותיו המרכזיות? , ועפ"י הגותו איזה שינוי רצה לחולל בתפיסת רעיון תנועת "חיבת ציון"?–…