הצעה לעבודה דיסרטציה-ADHD תרומת מודעות ההורים לתסמונת על דרכי ההתמודדות עם ילדיהם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3964
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

הצעה  לעבודה דיסרטציה נושא העבודה תרומת מודעות ההורים לתסמונת ADHD על דרכי ההתמודדות עם ילדיהם אצל ילדים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר יש במקרים רבים קשיים חברתיים מהותיים והילד הופך לליצן של הכיתה, לילד דחוי או לבריון. הבעיות נובעות בגלל האימפולסיביות, בגלל הקושי לחכות לתורו, ובגלל תסכול וכעס מצטברים. ילד עם ADHD אינו מתעכב מספיק כדי ללמוד לקח מאירועים קודמים ולכן הוא מתקשה בהבנת מסרים חברתיים. ממש כפי שהילד מתקשה להבין חלק מהדרישות ממנו בכיתה, כך הוא מתקשה להבין את המוסכמות והדרישות החברתיות (ברקלי , 2003). הדחייה החברתית והקשיים בלימודים גורמים לכך שהילד יפתח דימוי עצמי נמוך. בנוסף, ילדי ADHD נוטים להיות מתוסכלים ולהתפרץ יותר מילדים רגילים, וכתוצאה מכך פעמים רבות הם אינם זוכים ליחס סובלני מהחברה ולעיתים אף מסולקים  מפעילויות חברתיות כגון מועדונים, שיעורי מוסיקה, חוגי ספורט ותנועת הצופים , (איריס , 2005) .   במסגרת עבודתי בגני ילדים נ חשפת להתנהגותם של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז , קשייהם ודרכי ההתנהגות של הסובבים איתם , ההורים שמשמשים את החוליה העיקרית והראשונית בטיפול בילד נחשפים לתסכולים רבים שמתקשים להתמודד איתם כתוצאה מהיעדר ידע אודות מצוקת בנם והדרכים להתמודד איתה הן חברתית והן לימודית . על כן , הרצון לבחון את השפעת המידע שברשות ההורים אודות התסמונת של ילדיהם עם ADHD  בנוסף לעניי אישי ורצון לתרום לזירת ידע שלא נחקרה לעומקה היו המניעים העיקריים ליוזמת מחקר זה . מטרת העבודה :  לבחון את ההשפעה של הקניית מידע אודות בעיות קשב וריכוז להורים שילדיהם לוקים בתסמונת זו על דרכי ההתמודדות שלהם .
שאלת המחקר : האם קיים קשר בין רמת המודעות של ההורים למאפייני תסמונת ה- ADHD לבין דרכי ההתמודדות שלהם  עם ילדם עם ADHD  .