דפוסי רכישת ציוד עם הולדת הילד הראשון

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 3509
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

דפוסי רכישת ציוד עם הולדת הילד הראשון עבודה סמינריונית פברואר
2 0משפטים תוכן העניינים
מבוא. 3
סקירת ספרות.. 4
המעבר להורות.. 4
החלטות קנייה. 5
דפוסי רכישת ציוד עם הולדת הילד הראשון ופעילויות שיווק של המוכרים. 6
המחקר האמפירי 8
שאלת המחקר. 8
השערת המחקר. 8
שיטת המחקר. 8
אוכלוסייה ומדגם. 9
כלי המחקר. 10 הליך. 10 ממצאי המחקר. 11
דיון, סיכום, מסקנות והמלצות.. 13
ביבליוגרפיה. 17
נספח: ראיונות.. 19
מבוא
קיימים מספר מועט של מצבים בהם קיים קשר מוצר או שירות יהיה מאוד רלבנטי לחיי האדם והבולטים שבהם הם הריון ולידה. לידתו של הילד הראשון במשפחה מביאה עמה שינוי מהותי בחייהם של בני הזוג. המשפחה שהייתה עד כה מערכת זוגית (דיאדה) הופכת למערכת מורכבת הרבה יותר. במקביל במהלך ההיריון, לקראת הלידה ולאחריה, נדרשים ההורים לקניות רבות ובעקבות זאת להחלטות קניה רבות, בתחומים שעד כה לא עסקו בהם. ההוצאות הכספיות לגידול התינוק החדש הן גדולות למדי. עבודה זאת עוסקת בנושא דפוסי רכישת ציוד עם הולדת הילד הראשון.
שאלת המחקר היא "מהם דפוסי רכישת ציוד עם הולדת הילד הראשון?" השערת המחקר היא כי דפוסי הקניה מאופיינים בחוסר ידע, בהתרגשות רבה ובחרדה.
שיטת המחקר היא מחקר איכותני, ראיונות בקרב אמהות.
סקירת ספרות המעבר להורות על פי גישת מחזור החיים המשפחתי, המשפחה נתפסה כתהליך מחזורי בעל שלבים קבועים ש"מעברים" נורמטיביים מפרידים ביניהם: נישואים, לידה, כניסת הילדים לגן, כניסתם לבית הספר , כניסת הילדים לתקופת ההתבגרות, "שיגור" הילדים מבית ההורים כשההורים באמצע חייהם ופרישת בני הזוג מן העבודה. על פי תיאוריית זו של מחזור חיי המשפחה, תגובת הפרט לגירויים שיווקיים מושפעת מהשלב שבו נתונים הוא או בני משפחתו במחזור חייהם. חשיבותו של גורם מחזור החיים גדולה, כי הוא כולל צירוף משתנים כמו: גיל, מצב משפחתי, הכנסה וכו'. כל משתנה בנפרד וכל המשתנים יחד משפיעים ישירות או בעקיפין על דפוס הצריכה של הפרט. (2006, Kotler) .
לידתו של הילד הראשון במשפחה מביאה עמה שינוי מהותי בחייהם של בני הזוג. המשפחה שהייתה עד כה מערכת זוגית (דיאדה) הופכת למערכת מורכבת הרבה יותר. במקביל במהלך ההיריון, לקראת הלידה ולאחריה, נדרשים ההורים לקניות רבות ובעקבות זאת…