התנהגות אירגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1119
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

הגשת ממ"ן 11 – קורס התנהגות ארגונית שאלה 1:
היגדים:
א.      "תיאום הדדי" –תקשורת לא פורמלית, הטכנאים באים כולם מאותו רקע תעסוקתי ומאותו מיקום, ומשום כך קבעו בינם לבין עצמם את הלו"ז וחלוקת המשימות בינהם.
ב.      "סטנדרטיזציה של הכישורים" – יש אחדות בתחום הידע, בחירת השחקנים לתפקיד נעשית ע"י רקע אישי והמלצות, וכמו כן כל אחד מתמחה בתחום הספציפי המתאים.
ג.       "סטנדרטיזציה של העבודה" – אחדות בעשייה, העובדים התבקשו לשנן מחדש את הטיפול בלקוחות.(משום שנעשה יישור קו בין כל העובדים על כל ההנחיות, וכל עובד היה צריך לדעת את נוהל הטיפול בלקוח).
ד.      "סטנדרטיזציה של התפוקה" – אחדות במוצר הסופי, הספק.   השחקנים ידעו מראש על התפוקה שתהיה להם, בפרק זמן מוגדר.
ה.     "סטנדרטיזציה של הכישורים" – אחדות בתחום הידע, לכל עובדי המחלקה היה רקע לימודים זהה, ומשום כך פעלו באופן עצמאי כמצופה מהם, על סמך הידע והכשרתם לתפקיד.
ו.        "-
שאלה 2:
היגדים:
א.      היגד זה נוגע לרכיב ההתמחות – רמת ההתמחות בחברת "מגלוטק" גבוהה מזו של חברת "סיזיקום", משום שב"סיזיקום" היו מהנדסים, שבמקרי עומס ולחץ עבדו בריבוי משימות (גם תכנות וגם חומרה), ואילו ב"מגלוטק" לכל מהנדס היה תחום מסוים בשרשרת העבודה (כמות מצומצמת של מטלות לעובד).
ב.      היגד זה נוגע לרכיב ההצרנה – מידת …
ג.       שאלה 3:
א.      ·         סביבה סוציו-דמוגרפית  – "מעבר של אוכלוסיית משפחות…מגביר את הלחץ של הרשתות וצנרות המים." – מדובר בסביבה סוציו-דמוגרפית משום שקיים תהליך של שינוי בהרכב האוכלוסייה (גדילה עקב מעבר) ומכך נוצר לחץ על התשתית הישנה הקיימת של הארגון.
·         סביבה טכנולוגית  –""אקוואדו" פיתחה תכנה ייחודית בקנה מידה עולמי…" – מדובר בסביבה טכנולוגית משום שמדובר בתכנה שהחברה פיתחה לצורך ייצור תפוקותיה, שמתבססת על נתונים ומידע בזמן אמת על מנת לפתור תקלות בתשתית המים.
·         סביבה משפטית, סביבה אקולוגית וסביבה פוליטית  – "תקנות משפטיות מחמירות…מגבילות את היכולת של הרשויות.." זוהי סביבה משפטית משום שקיימת מערכת של תקנות וחוקים, המגבילים את פעולות הרשויות (במקרה זה – להחליף את רשתות המים).
"גוברת המודעות לשמירה על הסביבה עקב משבר המים העולמי" בהיגד זה קיימת גם סביבה אקולוגית משום שמדובר על משבר מים קיים ברחבי העולם ותודעה לחסכון במים.
"קבוצות לחץ ואמצעי תקשורת מפעילים לחצים-" – קיימת גם סביבה פוליטית בכך שעקב משבר המים העולמי וזיהום הסביבה של הרשויות, קבוצות לחץ ואמצעי תקשורת מפעילים לחצים על ממשלות ומועצות מקומיות.
·         סביבה תרבותית  – "התעקשה מנכל"ית "אקוואדו" לקים את יום הכיף הרבעוני", למרות הלחצים ותוואי עבודה אינטנסיבי, מנכל"ית החברה הוציאה לפועל את יום הכיף, שמתקיים 3
פעמים בשנה. (נורמות והתנהגות בסביבת הארגון).
·         סביבה כלכלית – "רשתות מים, בכל רחבי העולם, מאבדות כ-30% מתפוקת המים".."לבזבוז …