עבודה בקורס מבוא לפסיכולוגיה

תקציר העבודה

עבודה בקורס מבוא לפסיכולוגיה, עבודה מושקעת ביותר שקיבלה ציון 100 עונה על שאלות בנושאים : קידוד, הצפנה, אחסון, שליפה, בדלי, עומק העיבוד, המרצה חברתית, עכבה חברתית, סולומון אש, אקרמן, ותוקף מתכנס
1 .       . ניתן להסביר את התופעה באמצעות שלושת שלבי הזיכרון: קידוד/הצפנה, אחסון ושליפה. בשלב הקידוד/הצפנה, למד דני את רשימת המצרכים שאמו הכתיבה לו והוא קלט אותן לתוך המערכת. בשלב האחסון, דני שמר את הפריטים אשר נקלטו בתוך המערכת. טרם כניסתו של דני לסופר, הבחין כי שכח את הרשימה בביתו ולכן ניסה להיזכר ברשימת המוצרים (סביר להניח כי נזכר בשבע פריטים ± 2). אולם דני לא הצליח לשלוף את כל הפריטים, לכן ניתן לומר כי חל כשל בשלב השליפה כאשר המידע שנקלט ואוחסן איננו נשלף. שעה בה דני הסתובב בסופר, הוא הסתכל על המוצרים שעל המדפים והצליח לזהות את הפריטים שהתבקש לרכוש (עוד בשלב הלימוד). ניתן לראות שליפה מכוונת ומודעת של דני מהזיכרון כדוגמת מבחן היכר(recognition) אשר הינו זיהוי הפריטים שהוצגו בשלב הלימוד. כמו גם, מבחן אמריקאי הדומה למבחן היכר בו הנבדק מתבקש לשפוט או לזהות פריטים שהוצגו בשלב הלימוד.
ב. ניתן לאפיין את ההתנהגות של דני ואימו במונחי התיאוריה של בדלי (Baddeley) לזיכרון עובד ובו קיימות שתי מערכות נפרדות של אחסון לזמן קצר, מערכת של אחסון פונולוגי ומערכת של לוח ויזואלי המנוהלות על-ידי מערכת בקרה מרכזית. כאשר דני ואימו קראו את שם חברת המחשב "Q.R.S", שניהם אחסנו את המילה באופן שונה. דני אחסן את שם חברת המחשב בזיכרון העובד הפונולוגי-צלילי, זאת ניתן לראות כאשר שוחח עם חברו בטלפון, התבלבל וביצע טעות על בסיס פונולוגי (צלילי) בכך שהחליף את האות Q באותו U ואמר "U.R.S", מילה הדומה באופן צלילי אך אינה דומה ויזואלית. מאידך, אמו של דני אחסנה את שם חברת המחשב במערכת הלוח הוויזואלית, הפועלת על-ידי סריקה קשבית לשמירת המידע, לכן כאשר סיפר דני לחברו את שם חברת המחשב, אמו תקנה אותו וביצעה טעות על בסיס ויזואלי והחליפה את האותQ באות O ואמרה "O.R.S", שהאותיות נראו דומות אך שמן שונה.
ג. לפי תיאוריית עומק העיבוד, צפוי כי גיל יזכור טוב יותר את המילים ביחס לדני כיוון שהלמידה שלו התבססה על עיבוד עמוק. אף על פי שגיל אינו מכיר את המילים…