מבוא לתקשורת המונים כולל הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1130

תקציר העבודה

סעיף ב מודל לאסוול- מודל זה הינו מודל ליניארי, הוא מייצג תהליך של התקשרות חד כיוונית- מהמוען אל הנמען. לפי מודל זה המוען הוא היוזם שמעביר לנמען מסר בצורה חד סטרית בעזרת אמצעי תקשורת והנמען הוא למעשה צד פאסיבי בתהליך ואינו משיב תגובה אל המוען. בתהליך זה אין הפרעות להעברת המסרים או אופציה לפרשנות מצד הנמען  וההשפעה הינה מיידית..

חמשת התפקידים שממלאת תקשורת ההמונים-
1 .
מתן מידע- מהתפקידים הבולטים של התקשורת, לתת מידע ולסקר אירועים שמתרחשים בחברה.
2.
פרשנות- לתת פרשנות והסבר לאירועים המסוקרים. פרשנויות אילו מקילות על תפיסה והבנת המידע הרב ובנוסף, כאשר ישנה פרשנות שהיא יחסית אחידה ויחסית תומכת כלפי מוסדות בעלי כוח אזי ישנה שמירה על המעמדות הקיימים, על הסטאטוס קוו ועל קונצנזוס.
3 .
המשכיות- חיזוקם ותחזוקם של ערכים משותפים בחברה, הנחלת צורות התנהגות ונורמות, מתן ביטוי לערכים תרבותיים-

סעיף ב התאוריה הביקורתית של הכלכלה הפוליטית עיקרון התיאוריה הוא שהתנהלות התקשורת מוכתבת על ידי שיקולים כלכליים והתקשורת מונעת על פי שיקולים אילו. הבעלות על אמצעי התקשורת נוטה לריכוזיות- מעט בעלי הון שולטים בהרבה גופי תקשורת.
בעלות זו על אמצעי התקשורת, מחזקת את שליטתם של אותם בעלי הון, הן בתקשורת והן בחברה.
תופעה זו מתפתחת למערכת אינטגראלית כלל עולמית כיון שגופי תקשורת קטנים או מקומיים אינם מסוגלים להתחרות בתאגידי הענק שמפיצים מידע תקשורתי על פני המרחב הגיאוגרפי העולמי-