תולדות הקולנוע

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1217

תקציר העבודה

ממ"ן 11
שאלה 1
5 ההבדלים בין יצירתם של האחים לומייר ויצירתו של מלייס:
·         מציאות מול עולם דמיוני – מטרתם של האחים לומייר הייתה לתעד מציאות מוכרת מחיי היומיום.
בין אם מבויימת ובין אם לא. לדוגמא בסרט 'תינוק אוכל ארוחת בוקר' אנו רואים תיעוד של מציאות יומיומית בה תינוק אוכל לצד הוריו. לא נראה כי יש התערבות של בימוי מאחורי הסצנה הכה מוכרת הזו.
לעומתם מלייס יצר בחלק מסרטיו עולם דמיוני, באמצעות קסמים. מלייס משנה את העולם המוכר לנו ע"י חיבור שוטים. לדוגמא, בסרט 'המכשף' בו מלייס יוצר קסמים באמצעות עצירת במצלמה בשלב מסויים, שינוי פרטים בסצנה המצולמת ואז חזרה לצילום. הוא יוצר התרחשויות שלא קרו מעולם. מלייס מביא אל הסרטים את הפנטזיה והאשלייה.
·         קומפוזיציה – האחים לומייר מקפידים בעיצוב קומפוזיציה בעל איזון סימטרי, בין הקצה הימני לשמאלי בפריים ובמשחק גומלין בין המתרחש בקדמת התמונה לבין הפרספקטיבות החלל העמוקות של הרקע האחורי שלה. הם משתמשים בקומפוזיציה כפי שמוכרת לנו מהציור התיאורי. כמו בסרט 'תינוק אוכל ארוחת בוקר' בו התינוק ניצב במרכז והורו יושבים בשני צדדיו.
מלייס מציג קומפוזיציה, המזכירה את האופי הבימתי והתבססה על עומק מוגבל בארגון –
שאלה 3
                                                 ·         שליטה בגוף ובהבעות הפנים – קראו לבסטר 'פני האבן', כי בניגוד לצ'אפלין הוא לא השתמש בתנועות פניו, לא הביע רגשות באמצעותן. הוא נשאר אדיש לבדיחותיו ולתעלולים שביצע.
הוא לא משתמש בפנים כמו עצם מכאני. בסטר קיטון עושה שימוש בגוף כדי ליצור קומדיה, גוף שרירי וגמיש. בסטר קיטון התעקש לעשות את הפעלולים המסוכנים בעצמו, ללא כפיל.
דוגמא לכך ניתן לראות בדקה ה-00:21:33 של הסרט 'הגנרל' בו קיטון מפריד בין קטרי הרכבת לאחר שחימש את התותח. לעומתו צ'אפלין מעביר את הקומדיה גם באמצעות פניו. את הדוגמא לשימוש בפניו של צ'אפלין ניתן לראות בסרט 'זמנים מודרניים' בדקה 00:05:07-