ניהול הפרסום - כיצד השימוש במוזיקה משפיע על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת (פרה סמינריון) - עם הערות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2947
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מטלה פרה סמינריונית בקורס:

1 0344 – ניהול הפרסום בנושא:
מוזיקה בפרסומות כיצד השימוש במוזיקה משפיע על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת מגישה: ת.ז: תוכן העניינים

1 .        מבוא. 3
2 .        מוזיקה בפרסום. 4
3 .        השפעת מידת ההתאמה. 5
4 .        תפקיד הנוסטלגיה. 7
5.        השפעת מידת ההיכרות.. 9
6 .        סיכום. 10 7.        רשימה ביבליוגרפית.. 12

1 .  מבוא
הבעיה המחקרית "היכן שמילים נכשלות, מוזיקה מדברת" (Hans Christian Andersen – סופר ומשורר). בחרתי בציטוט הנ"ל כיוון שהוא מבטא את החוזק שמהווה מוזיקה, אשר רלוונטי לשאלת המחקר שלי – כיצד השימוש במוזיקה משפיע על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת. מוזיקה היא תעשייה של מיליארדי דולרים אשר ללא ספק תופסת מקום של חשיבות בחייהם של צרכנים רבים ולעתים קרובות נמצאת בפרסומות (Marchegiani & Phau, 2012). בחירת המוזיקה הינה מסובכת, שכן מתעוררות מספר רב של שאלות ודילמות. לפי אילו קריטריונים בוחרים מוזיקה? האם רמת ההיכרות עם המוזיקה או מידת ההתאמה בינה לבין המוצר חשובות? האם קיים קשר בין עוצמת הנוסטלגיה המורגשת לבין העמדה כלפי הפרסומת? בעבודה זו, אנסה לענות על השאלות האלה על מנת להבין איך הצרכנים מושפעים מסוגי שירים שונים בפרסומות, כלומר אבחן לא רק את השפעת המוזיקה (פרסומת עם וללא מוזיקה) אלא גם איזו מוזיקה עשויה להשפיע לטובה על עמדת הצרכנים כלפי הפרסומת המוזיקלית. השערת המחקר אני משערת כי שימוש במוזיקה משפיע באופן חיובי (וחזק) על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת, כלומר המוזיקה תגרום לעמדה כלפי הפרסומת חיובית יותר מאשר כלפי פרסומת שבה לא נעשה שימוש במוזיקה. בנוסף, אני משערת כי קיים קשר חיובי חזק בין רמת ההיכרות עם המוזיקה, מידת ההתאמה בינה לבין המוצר ועוצמת הנוסטלגיה לבין עמדת הצרכנים כלפי הפרסומת העושה שימוש במוזיקה.
משתנה תלוי – עמדת הצרכן כלפי הפרסומת.
משתנה בלתי תלוי – שימוש במוזיקה (ערכים: עםללא, וסוגים שונים – נוסטלגית, מוכרת, מותאמת).
שיטות וגישות המחקר שיטת המחקר שבה אשתמש על מנת לבחון את נושא העבודה הינה סקירה ספרותית אשר מטרתה היא להבהיר את הבעיה ולכוון לפתרונה. בעזרת ארבעה מאמרים אקדמיים ועדכניים, אקשר בין הידע התיאורטי לנושא שבחרתי – השפעת המוזיקה בפרסומת על עמדת הצרכן כלפי המוזיקה, לבין השאלה שאותה אבחן.
שני מאמרים בודקים את השפעת השימוש במוזיקה על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת, כלומר השוואה בין שתי פרסומות (אחת עם מוזיקה והשנייה בלעדיה), ושני המאמרים הנוספים בודקים את השינוי בעמדת הצרכן כאשר משתמשים בסוגים שונים של מוזיקה (כגון – נוסטלגית, מותאמת).
הפרק הראשון יוקדש להצגת השימוש במוזיקה בפרסום – מהות, מאפיינים, יתרונות וכדומה. בפרק השני, אבדוק את השפעת מידת ההתאמה של השיר עם המוצר או עם התוכן הפרסומי. לאחר מכן, אנתח את תפקיד הנוסטלגיה, ולסיום, אבחן את השפעת מידת ההיכרות עם השיר.