שינה והפרעות שינה בילדות, סמסטר 2015א. עם הערות.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 98
שנת הגשה 2015
מספר מילים 592

תקציר העבודה

ממן[s1]  13- שינה והפרעות שינה בילדות הדר שירי –          שאלה[s2]  1- א.      השערת[s3]  המחקר של Gruber ועמיתיה (2000) היא שחוסר יציבות במערכת השינה-עירות מהווה מאפיין מרכזי ומשמעותי אצל ילדים הסובלים מ-ADHD. כלומר, לשינה יש מאפיינים שונים והיא משתנה מלילה ללילה. הרציונל ביסוד השערה זו שההשערה מבוססת על נקודת מבט התפתחותית מערכתית- כל המערכות קשורות אחת לשנייה, אז יש קשר בין מערכת השינה, העירות, קשב ורגש. מי שאחראי על תפקוד המערכות ועל הדינמיות זה ה-PFC.
כאשר יש לנו שונות גבוהה (הבדלים, חוסר יציבות) במערכת אחת, ומכיוון שיש בין המערכות אינטראקציה, זה יגרום גם למערכות אחרות להיות חסרות יציבות, יגרום לשונות.
ב.      המאמר[s4]  בדק את התפקוד הנוירו-התנהגותי (זיכרון, חשיבה, זמן תגובה), את תפקוד השינה ובעיות התנהגות בגיל בית הספר. ממצאי המחקר מצביעים על כך שנמצאו קשרים בין מדדי איכות השינה לבין התפקוד –
חיצוניים/פנימיים. הסף התחושתי הנמוך הוא זה שגורם לבעיות שינה, ילדים אלה רגישים מאוד לכל גירוי.
1.      קיטוע השינה. שינה לא טובה אצל ילדים, גורמת לפגיעה באיכות השינה ובכוח השיקום שלה. מצב זה מוביל לתגובתיות מוגברת לגירויים ומאפיינים נוספים, כגון הסתגלות, תובענות ומוסחות, ולמזג בעייתי.
2.      הסבר סביבתי- אינטראקציה בין ההורים לילדים. בעיות השינה וההתנהגות נובעות מקושי באינטראקציות הורה-ילד. זה מתחזק בעיות שינה והתנהגות. ילדים קשים עם בעיות התנהגות שההורים לא מסוגלים לשלוט עליהם- עלול להגביר בעיות בשינה.
 [s1]98
 [s2]58/60  [s3]משפטים/משפטים  [s4]23/
5