שיוון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
ציון 97
שנת הגשה 2014
מספר מילים 606

תקציר העבודה

ממ"ן 11
שאלה 1:
סעיף א': כן בהתאם לקריטריון יחס שווה במונחים גאומטרים- כלומר היקף הזכות משתנה יחסית לשינויים הבאים לידי ביטוי בהקשר אחר.
במקרה המוזכר מתן תוספת מענק לחיילים המשרתים מספר ימים. אם חייל משרת 5 ימים יקבל
1 000 ש"ח, אם משרת מעל 5 ימים יקבל מענק של מעל 1000 ₪, מתגמלים את החייל בהתאם למספר ימי המילואים שעושה בפועל כאות להוקרת תודה.
סעיף ב': כן בהתאם לקריטריון יחס שווה במונחים רגרסיבים- כלומר בזכות משתנה ביחס הפוך לגידול שחל בגורם רלוונטי אחר . כלומר ההיטל שלום הולכת וקטנה ככל שמספר ימי המילואים הולך וגדל ולהפך. זה נעשה על מנת לצמצם את הפערים בינהם חייל ששירת 40 ימים יקבל משכורת גבוהה יותר ממי ששירת פחות מ-5 ימים ובהתאם לכך ההיטל עליו גבוה יותר.
שאלה 2:
לא, לפי דעתי מדובר ביחס לא שווה, קיצבת זקנה היא הגורם –
שאלה 3:
העובדים לא יכלו להתבסס על שוויון פורמלי במערכת יחסי העבודה מכיוון שאכן מדובר בין 2 צדדים לחוזה, אבל מעשית התברר מהר מאוד שאין מדובר ב-2 צדדים שווים לחוזה, אי השוויון בעת ניהול המשא ומתן על תנאי התקשורת החוזית נסע מהעובדה …
שאלה 4: סעיף 1: הדגם על פיו מוסדרות זכיותה של גורגט במדינת בוקלהומה הוא דגם ההטמעה דגם שהינו לא נותן זכויות מיוחדות דגם שדוגל בכך שכל העובדים עובדים לפי אותם כללים , יש סטנדרט ולא זזים ממנו. שוויון לפי דגם זה משמעו שכל העובדים הנמנים עם …
סעיף 2: א'- מניעת חידוד החריגות של קבוצות המעמד .
כלומר אין להעניק זכויות מיוחדות לקבוצות המעמד השונות, מאחר שמתן זכויות כאלה רק מחדד את החריגות של העובדים הנמנים עמהן ואף משפר את מעמדם של העובדים שני הקבוצה …
שאלה 5: הדגם שעל פיו נקבעה הוראה זו בחוקה הקנדית הוא דגם ההתאמה שהוא דגם שנותן זכויות מיוחדות ומדבר בעיקר על צדק, ייתן לנו להתאים את עצמנו לדגם. …