מבוא לפסיכולוגיה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | מבוא לפסיכולוגיה |
ציון | 94 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 851 |
תקציר העבודה
מבוא
לפסיכולוגיה מטלת מנחה 13
1 א.בהנחה ששני המבחנים באותה רמת קושי,עדיפות השאלות הסגורות (אמריקאיות).אפשר להבין זאת ע"י התבוננות ברמזי השליפה-שהם גירויים העומדים לרשותנו כאשר אנו מחפשים זיכרון מסוים.חלק מרמזי השליפה הם, היזכרות (שחזור מידע שנחשפנו אליו בעבר, והכיר (הבנה שכבר ראינו או שמענו בעבר מאורע או גירוי מסוים).במבחן עם שאלות פתוחות אנו משתמשים בהזכרות, כדי לענות על שאלה פתוחה אנו צריכים לשחזר את הדברים שלמדנו. לעומת זאת במבחן אמריקאי אנו משתמשים בהיכר,כדי לענות על שאלה אמריקאית אנו צריכים רק לדעת לזהות את המשפט או המילה שאנו כבר מכירים ומבינים אותה.
גם היכר וגם היזכרות מצריכים שימוש ברמזים אך הרמזים להכיר מועילים יותר.
בהיכר, המידע מולנו אנו רואים אותו –
3 .הליך הערכה פורמאלית משמש למיון אנשים ובחירת תכונות מסוימות רק אם הוא ממלא שלוש דרישות –מהימנות, תוקף ותיקנון.
א.מהימנות היא המידה שבה אפשר לסמוך כי מכשיר ההערכה ייתן ציונים עקביים. נוכל לבדוק את מהימנות המבחן המודד את התכונה "חברותיות" בכמה דרכים מהימנות המבחן החוזר(תאום ציוני הנבחנים על אותו מבחן בשתי פעמים שונות) ניסוחים מקבילים (-