מנהיגות, אקלים בית הספר ומוטיבציה ללמידה
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אקלים, הוראה, המורה כמנהיג, הנעה, הנעה ללמידה, חינוך, מוטיבציה, מוטיבציה ללמינה, מורה, מנהיגות |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 3765 |
מספר מקורות | 38 |
תקציר העבודה
מנהיגות, אקלים בית הספר ומוטיבציה ללמידה עבודה סמינריונית
3 8
מקורות אוקטובר
2 0משפטים תוכן העניינים
מבוא. 3
סקירת ספרות.. 4
מנהיגות וסגנונות מנהיגות.. 4
המורה כמנהיג. 7
מוטיבציה (הנעה) ללמידה.. מנהל עסקים דיון, סיכום, מסקנות והמלצות.. 16
ביבליוגרפיה.. 18
מבוא
תלמידים עשויים להיות מונעים ללמידה ע"י מספר גורמים, חלקם פנימיים, כגון סקרנות, וחלקם חיצוניים, כגון השפעת המורה על התלמיד.
מנהיגות היא כלי חיוני לארגונים. מנהיגות היא היכולת לפתח רעיונות וחזון, לחיות לפי ערכים התומכים ברעיונות אלה, להשפיע על אחרים לאמץ את הערכים ולקבל החלטות קשות לגבי אנשים ומשאבים אחרים. (2002, Tichy).
"אקלים כיתה" הוא מושג רחב כשההתייחסות היא לחדר הכיתה בו מתקיימים תהליכי הוראה ולמידה ולמרכיבים המשתתפים והמשפיעים על תהליכים אלה ועל תוצאותיהם . (1979) Moos מגדיר את אקלים הכיתה כתוצר של משתנים שונים. לפי הגדרתו, האקלים הוא תוצאה של לחצים הפועלים באופן דו צדדי: לחצים סביבתיים הפועלים על התלמידים ולחצים מן התלמידים הפועלים על הסביבה. לפי הגדרה זאת בית הספר, המורים, הסביבה והתלמידים כולם יחד משפיעים על אקלים הכיתה