תקשורת כתרבות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1474

תקציר העבודה

מעט מן העבודה…
סטוארט הול במאמרו מדבר על מודל של הצפנה ופענוח. לטענתו, המוען  מצפין מסרים ומכניס לתוכם מסר אידיאולוגי באופן לא מודע גם כן.. הוא אומר שהמסרים האלה מוצפנים באופן כזה שלקהל קשה להבחין במטען האידיאולוגי ובמידה רבה זה נובע מכך שהטלוויזיה מציעה לנו משמעות מועדפת מאמרה של ג'אניס ראדווי הוא מחקר התקבלות במסגרת קהילות פרשניות המתמקד בקריאת הרומן הרומנטי בקרב קבוצת נשים.
ראדווי טוענת כי ספרים ומוצרי תרבות משמשים אנשים שונים לשם מטרות שונות ומתקבלים באופן שתלוי בעמדתו החברתי וסטרגרד ושרודר (1985) מנתחים פרסומות ומראים כיצד הן מייצרות עולם של דימויים שתוחם לנו את הסביבה הסמלית.
החוקרים מנתחים טקסטים מעיתוני נשים, גברים ועיתונים לציבור הרחב. ככלל יש להם ספקטרום רחב.
במאמר של אלכסנדר ותומפסון היופי הוא תסמין חשוב מאוד וכל אישה מנסה להיראות במיטבה אך בסופו של דבר הגבר השולט מעדיף לצידו את האיש היפה.
סעיף ב על פי הול ישנו אקט פעיל של הקהל בתהליך הפענוח של התכנים הפופולריים אותם הוא צורך.
עמדתה של ראדווי בנושא פענוח התכנים אותם הקהל צורך כ"אקט פעיל" מצדו היא ברמת האוריינות של הקוראות את התכנים אותם הם מקבלות