פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 975
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

פסיכולוגיה בחינוך ממ"ן 11

1 .       א. דימוי עצמי אידיאלי- מכלול התכונות אותן אנו רוצים לייחס לעצמנו. מעין דמות דמיונית אליה שואף האדם להגיע ולהפוך לה. הדימוי העצמי האידיאלי נוצר גם הוא באמצעות שיקוף,השוואה חברתית ואמונות פנימיות ב. רמת שאיפה- צפייה של האדם להשיג מטרה ספציפית.קשורה בהנעה החיצונית של הפרט מאחר והסביבה היא זו שמודדת את מאמציו.   רמת שאיפה )לגבי ביצוע עתידי( מושפעת מהיסטוריית כישלונות והצלחות של הפרט. כאשר אדם נכשל בתחום מסוים הוא מנמיך את הצפיות שלו וכאשר אדם מצליח בתחום מסוים הוא מעלה את רף הצפיות שלו.
דוגמא
1 .א- לאורך השנים בהם שוהה המתבגר בבית הספר הוא נחשף למגוון מצבים משמעותיים הקשורים לתהליך הלמידה (הישגים לימודיים), לסביבה החברתית בה הוא מצוי או למצבים אחרים מחוץ למסגרת בית הספר. הישגים אלו וחוויות נוספות שחווה המתבגר בבית הספר או בסביבה החברתית שלו ישפיעו על תפיסתו העצמית ועל תפקודו והישגיו במסגרת הלימודית בה הוא שוהה.
דוגמא
1 .ב- הילד במהלך לימודיו בבית הספר חווה כישלונות והצלחות שונות , ההצלחות והכישלונות הללו מהווים אוסף של התנסויות שבמהלכן הילד שואף להצליח בתחומים שונים בחלקן שאיפותיו גבוהות ובחלקן קטנות. הכוונה היא לדוגמא ילד שהצליח לו במשחק ספורט כלשהו ישאף להצליח יותר בשיעורי הספורט בבית ספר מאשר להצליח במקצועות אחרים. גם בחירת המגמה בו יבחר ללמוד תתבסס על העדפה של מקצוע בו הילד התנסה בעבר וחוה כישלון או הצלחה וברצונו להמשיך ולפתח את אותו תחום.